snyggaste agoutin - tycker jag
Agouti kan ju ha så många olika nyanser. Nikes agoutifärg är jag helt såld på! Här med dottern Björndalens Dizzy Miss Lizzy till vänster.

Nike har vit svanstipp och vita klor/tår, så hon är ingen utställningsmus. Dessutom har hon mörk (nästan svart) rygg, vilket är ett färgfel på agouti - men jag tycker det är så snyggt! Och så är hon satin och tan.
Nästan varje gång jag ser henne, ända sedan hon började få päls, tappar jag riktigt andan för jag tycker hon är så fin. Nike, min nyårspresent. Hon är född på nyårsafton -06.
(glömde stryka öronen innan jag fotade, de är visst lite skrynkliga
)
Ätte fina bilder på dom vackra små djuren ..

#3 Mums!
Älskar mina stora små vänner..

#3 Jättesöta småfröknar. ^__^
jo, satin på agouti ger en mycket bra effekt!
#1 åh, en sån där silver/lila blomma har jag också :P dom är ju mega vackra! å musen din med såklart.. grymt vacker :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

vilka underbart fina möss du har. :)

Jag vill också ha!!! Vilka fina möss! Underbart fina!
Du måste vara väldigt stolt :P

En av mina småttingar (Lille Skutt) har samma färg och OCKSÅ en vit svanstipp (= Han är så himla go och snäll, sin pappa upp i dagen. Ska ordna bild!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
![]()
Väldigt stolt, ja det är jag. Men mest av allt är jag väldigt GLAD åt mina möss, och väldigt glad i dem! ![]()
![]()
De smälter mitt hjärta, igen och igen och igen!

Alltså gud vad vacker! Jag tror jag dör! 
tuuuuuut - tuuuuuut, tuuuuuut -tuuuuut, tuuuuut - tuuuuuut
*skickar efter ambulans till Terato* 

hahahaha
Det är lungt, jag har hämtat mig efter chocken nu.
Alltså jag är verkligen galen i tickade varianter.

Åhh vilke underbara små godingar.. Nu längtar jag ju ännu mera tills jag också blir musägare!!!
Kramisar från Aneth, den blivande mustanten=)
Vad bra att ni gillar agoutisar - de är ju så vanliga!
Det är vackert när agoutis verkligen har den där rödabruna färgen. Hos råttor är det för vanligt med någon sorts grönaktig brun nyans och den tycker jag är supertråkig.
//frida

Ain't she sweet = absoluta favvisen! That's it! Borde bannlysas här i från annars lär jag sitta och försöka återuppliva majsormarnas(yupp! Har majsorm och älskar möss samtidigt! Och har katt :p som verkar tycka orm skulle smaka mumsigt på menyn) mat från zooaffären XD
Men dags för mer drägglande! Vilka öron! Gak! Blir alltid fast för djur med så stora öron! (Corgi's ex. <3)
Ok. Man ska hålla mig borta från mus.ifokus vid två tidpunkter - tidigt på morgonen, och när jag är på sockerkick :p 
Cezix! Ain´t She Sweet viftar lite extra med öronen och hälsar till dig!
![]()
Ja, agoutis är vackrast när de är "golden", fast det är inte Nike även om hon skiftar lite i rött på sidorna.

Både du och Ain't she sweet är ooooonda Amaira! :p Inte suktas så ;)
Annars får man dumma ideer (som tex hur många musburar man kan få plats i rummet…blir nog till att slänga ner litet fler av sina saker i källarförådet för plats för djur *hostar oskyldigt* Finns det hjärterum så finns det skärterum som det sägs…men ak! Räcker en så länge med de två som kommer nästa gång jag besöker en väninna. )
Det är klokt, Cezix. Det är viktigt att kunna säga "stopp", det är så oerhört lätt att det hux-flux har vuxit en över huvudet, och sedan mår varken man själv eller djuren bra.
Möss blir ju inte så gamla. Planera istället noga vad du önskar hos nästa generation du skaffar. ![]()

Nog planeras det alltid :p
och dregglas, dagdrömmer och suktas. (vet precis vilka dagar jag ska hålla mig låååångt borta från bland annat kallhäll och folkets hus :p )
Black fox är ett måste :p Å nog blir de inte gamla, inte om man jämför med tex majsormar :) Men vet ju vad du menar :)
Tar aldrig in djur som jag inte vet hundra procent över att de kommer stanna hela livet ut p hittils har jag aldrig (peppar peppar) behövt omplacera någon - däremot har jag tagit in omplaceringar bla en dvhamster hona och en guldisgrabb :) Men ak! Ain't she sweet är definitivt en behållare! <3
Ain´t She Sweet är numera en stor, bastand dam. Kan fota henne som hon ser ut nu, någon gång när andan faller på.
(och du är långt borta
)

Oh! Gör :D Alltid lika kul att se hur ens vänner utvecklar sig :) Ser skillnaden på fotona jag har av min dv. hamster SquePoh från när han kom hit, till nu (gisses vilken skillnad! <3).
Hehe, ja, nästan litet tur får man väl säga ;)