Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 794 ggr
Alana82
0

Färg/Hårlag ???

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Har två ursöta kullar här hemma och i den ena blev färgerna precis som förväntat men i den andra har jag två små överraskningar som jag behöver hjälp med för att vara på säkra sidan vad gäller färgen på de små raringarna, deras fyra syskon är som förväntat Agouti.

Mor är Björndalens Ystra, Cinnamon broken

Far är Vattnadals Pizzabagare, Argente creme Långhår

Morfar är Cinnamon broken. Mormor är Cinnamon

Farfar är Silver agouti, Farmor är Argente creme

Så vad hände med dessa två små gryn, Silver agouti eller har jag missat något?

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Skogshumblan
0

Mina småttingar med samma färger är silver så någon form av silver agouti borde de vara.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ariama
1

Ena är lilac-baserad tycker jag det tydligt ser ut som. Dvs bb dd, både chocolate- och blågener. De andra ser ut att vara blåbaserade, dvs Bb dd. Chocolatebärare måste ju alla vara eftersom Ystra är cinnamon.

Fina! ❤️

Minoth
1

En av dom ser ju ut att vara liliac baserad som ariama säger. liliac agouti. Den som är högst upp på armen där på ena grupp bilden. 

Dom andra blir väl vad vi brukar kalla "falsk silver agouti". Såna varianter som ser ut lite grann som silver agouti men inte riktigt.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Grodan
1

Jag ser bara Agouti och Silver Agouti…

Mamma musa är riktigt charmig btw

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Minoth
0

#4 musen högst upp på armen här till vänster är liliac agouti ser det ut som.

Alana82
0

#5 den är nog mest troligt enbart en dåligt färgad agouti, baserar det på att vattnadals avlar på silver agouti så då skulle i alla fall jag undvika polygener för rött, plus att min kamera är inte den bästa när det gäller att fota muslingar är jag rädd så kan vara lite missvisande med färgerna

#4 Visst är hon :D mitt lilla hjärtegryn ❤️och inga popcorn bäbisar alls, man kan scopa upp dem hur lätt som helst vilket förvånar mig varje gång

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Alana82
0

Känner rent spontant att jag behöver kolla upp vad som ger lilac…

aha blå och chokliad gener vad det som behövdes, då har jag bättre koll :)

Minoth
0

#6 kan vara att bilden luras. men tycker inte det ser ut som agouti ^^

Alana82
0

Letat fram en annan bild av de små, kanske hjälper till eller så blir det än mer förvirrat 🤪

Minoth
1

#9 ja på denna bilden ser alla agouti ut och två silver agouti ^^ haha du ser va bilder kan luras!

Alana82
0

Jag var ju så övertygad om att fyra var agouti så därför var bilden inte den bästa när det gällde fokus på dem direkt 😃

Zamwyn
0

Jättefina bebisar! Jag älskar när silver agoutis har tydliga ljusa ögonringar.

Alana82
1

Helt och hållet ariama och vattnadals förtjänst :D snacka om bra startmöss för uppfödning 👍

ariama
0

#2. Jag tar tillbaks allt. Plocka bort blå-generna ur min kalkylering. 😃

Minoth
0

#14 visst var det en lurig bild ? :D

ariama
0

#15 Mmm …