OT , Måste bara få berätta!!
Det är så att jag har gått och väntat på en liten hundvalp sedan i vintras och nu äntligen gick det vägen och nu är dom födda, dom föddes i går morse och det blev 8 valpar, fyra av vardera kön. Jag ska ha en liten pojke..
Det ska bli så himla roligt med en hundvalp igen för det är länge sedan som jag hade det sist…

Naaww va kul :D hoppas att det bli en söt liten valp 

Visst blir det en söt liten valp, Det är ju en liten Whippet, Whippetfrälst som man är
Fick kort på dom idag men där ligger alla valparna i en enda hög, men dom är söta ändå..=)

vi har två stycken whippets hemma. mamma hund och dotter hund, mamma hund fick valparna hemma. tävlar du något med dina hundar? Kennelnamnet på dom är torshammarens Bronja (sasha) och Troshammarens Vinga. Om du tävlar kanske du har hört dessa namnen.. Dom är med mest över allt, var bla i skåne i helgen. förra helgen var det i norge.

#3, Vi ställde ut mycket förr men nu har det inte blivit av ngt på de senaste åren. men med en ny whippet sedan så blir det ju nästan ett måste att ställa lite granna i alla fall. Om inte annat så är det ju kul att få en bedömning på honom.
Namnet Torshammarens känner jag igen men inte dina hundar, men det kanske blir ändring med det senare..
Vi har ju testat kapp med Benji en gång , men han hade inget intresse för det, han är inte så mycket för att springa. Men han har ju en dotter som har LC-licens, hon finns på Sommarhagens kennel.
Det är kul med whippets, dom hundarna är så himla mysiga, snälla & goa..

Vad roligt!

ok. dom har massa hundar och har hållt på väldigt länge!

Jo hon har höllt på många år nu.
Här är en bild på min Benji, hans dotter Coralle & dotterdotter Fendi..
Benji ser lite porrig ut på bilden, han är helt tiktokig, han vill para alla…, och det oavsett om dom löper eller inte, och speciellt då om det är whippets, annars brukar han inte bry sig sååå mycket..

dom var väldigt fina! :)

Whippet är en ras jag allvarligt funderar på när jag inte längre orkar med större och tyngre hundar. Känns som en bra "pensionärsras" för mig. (menar nu inte att det är en ras för pensionärer, missförstå mig rätt)
Nu är det ju fullt av huskys, som kräver en hel del, och en golden ska det alltid finnas, så länge jag orkar med att flänga runt i skogen. Men att skaffa en riktigt liten hund vill jag inte, fast jag inte orkar med stora. Whipparna verkar lagom då. De väger inte massor, men är fortfarande "riktiga" hundar i mina ögon.
Kanske börjar jag med kapp, eller LC (som jag ändå kommer att köra så fort jag har min borzoi). Annars blir det prommisar och att ha någonstans där de får rejsa fritt lösa.
Ett plus är ju att man kan få gulla lite med snygga halsband (ÄLSKAR breda snygga vinthundshalsband med tofsar od) och täcken oxå. Vill gärna få plutta lite, och whippar fryser ju i kylan!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Whippets är ju perfekta pensionärshundar, =) Bättre kan det inte bli, dom är lugna & snälla inomhus & full race utomhus, ja inte min Benji förstås för han tycker att det är bra mycket mysigare att nosa efter kissfläckar, för vem vet vem som löper nu eller ska börja löpa snart:)
Men jag har ju haft whippets som älskade att springa, och det är helt underbart att se ett litet gäng med whippets som rusar fram på tex en åker. Ja du har väll rätt så nära till Järbobanan?? Dit var vi mycket förr, det är så himla kul att få se hundarna springa & verkligen ge järnet.
Whippets är så lämpliga hundar, dom är lätta att ha med sig överallt för dom tar inte så stor plats och dom gör inte så mycket väsen av sig. Whippets är lätta att ha & göra med över huvudtaget.
Oc sedan som du säger det finns ju så många fina halsband till vinthundar..
Syr du själv halsband & sånt?
Hundar är underbara, men jag gillar stora musklade saker och jag har så svårt för spinkiga whippets. Visst är de vänliga hundar, men… De ser lixom för anorektiska ut. Nu råkar jag tyvärr ha en dobermannhane som är liten och spinkig som en whippet nästan…
men hans personlighet överväger det…
#11 "för han tycker att det är bra mycket mysigare att nosa efter kissfläckar, för vem vet vem som löper nu eller ska börja löpa snart:)"
Hihi, går man ut och går med hunden, får man finna sig i att de vill läsa "dagstidningen" - och särskilt intressanta är förstås "löpsedlarna". 

#11 stor plats tar då våra whippar. Pappa och Maria (frugan som äger hundarna) får knapptplats i sin säng på nätterna, för där har dom 4st hundar. ;P och det är så whipparna som ligger under täcket och nästan puttar ut dom ur sängen!

Har sett mkt Whippets i mus- och råttfamiljer. Och de verkar såå snälla mot smådjuren. Kolla bara senna bild på Cosmonitas hemsida! <3
Älskar mina stora små vänner..

naaw, det var gulligt! ;)

#12, Jag måste bara få berätta att för många år sedan när Benji precis hade flyttat hem till oss & våran varghund var en ranglig tonåring på knappt 1½ år, han såg väll mest ut som ett staket med långa ben/pinnar.
Vi fick besök en gång då av min dåvarande mans kusin med fru, Frun ville inte ta på Benji för han var ju så mager , ful & äklig men varghunden Bruno han var ju bara för häftig så hon var tvungen att känna lite på honom,, Men det är ju bara det att en varghund i slyngelåldern är ingen vacker syn, mager & elände innan han har börjat få massa & muskler. Medans en whippet som är drygt 1½ år gammal är stort sett "färdig" med muskler & massa så Benji var ju bara mjuk & go att klappa på & Bruno mager och eländig..:)
#13, Jo nog läser han sina "dagstidningar" på promenaderna, och det både länge & väl, Ibland kan han "läsa" samtidigt som han sitter och skiter, men Benji är gosig ändå.. Och han är ju lite känd för att vara en sexgalning…=)
#11, Jo på s vis tar dom ju plats men annars är dom ganska duktiga på att vika ihop sig & ta liten plats när det gäller..
Det är rätt så trångt i min säng också och då har jag bara en Whippet just nu..
#15, Whippets kan vara bra snäll & gosig med andra djur, bara man håller koll på hunden för whippets är ju jakthundar ifrån början.. Jag hade en whippet förut som tog hare ute & hon jagade älg en gång, men det var när husse var ute med hundarna, för var jag ute med dom så fick dom aldrig chansen att ens tänka jakt & jaga..