Kärlekspar!
Nu har Morakullan's Gissmus (siames) och Beata (svart/tan) flyttat ihop!
Ett väldigt gulligt litet kärlekspar, och de verkar trivas mycket bra tillsammans.
Tänkte ha en liten tråd här där jag lägger upp bilder och uppdaterar alla som är intresserade om hur det går för de små turturduvorna.
De flyttade ihop igår den 28/6.

Åhhh .. siames .. *ler brett*
Ska bli kul o se vad de blir av dom .. 

#2 Ja, jag är också väldigt nyfiken vad det ska bli för bebisar..;)
Glömde nämna att båda är engelska, så bebbarna blir engelsk typade.
Då är det bara att hålla tummarna 

Lycka till med kärleksparet så vi snart får se småttingar *ler*
Lycka till!!!

Tack så mycket allihopa! Hoppas att det blir några bebisar. Och att det blir i någon rolig färg. Haha

Eftersom att föräldrarna är så gulliga så blir nog småttingarna åxå jättegulliga!
haha… Gissmus ser redan dräktig ut… *fniss* (brorsan är likadan!)

Så söta!!!
Syns de inget på henne ? (ser juh lite utbuktat ut på sidan) .. 
Nästan lite synd att du inte kunde para henne med en svart tan hane… har Beata stamtavla?

#14 visst e de söta? ;) hihi
#15 Det enda som syns är det som buktar ut lite på sidorna, annars märks det inte så mkt. hon kanske inte är dräktig ännu, vem vet? Finns bara 2 som vet..;) hihi
#16 Ja, det tycker jag med att det var synd! Har ju tyvärr ingen svart/tan hane enda hanarna jag har är Gissmus och Ikaros (himalayan). Ingen som passar direkt. Denna parning var mest temperament inriktakt, även lite för att få engelska. Jodå, hon har stamtavla. Ska hämta den, hon har bland annat stjärnvindens bakom sig.

Jag gör samma sak som du - black tan - siames… vi kanske ska byta sen?

#18 det låter ju som en bra idé alltså!

Med så fina föräldrar måste det ju bli kanonsöta bebisar!
#20 Fint! En scanner skulle man ha!
Ser ut att enbart bli svart tan i kullen! Med en liten tur kan du ev få en himalaya eller siamese fox, fast i Beatas kull ser det bara ut att ha varit svart, dove, champagne och chocolate tan. Vet du om uppfödaren kullade bort några vita eller sm hanar?

Ja det hoppas jag. ^^

#22 Nej jag tror inte att hon kullade bort några hanar alls. Hon hade i alla fall hanar när jag var där.

Oboy, hon är ju tock, gud så gulligt! :)

tjock var det jag skulle skriva. :)
Jo, de ser ut som hon är dräktig .. men ser lite liten ut för att vara i 18:de dagen .. men vad vet jag .. *lycka till alfl*

Det blev inga bebbar. Så jag har satt ihop dem igen och nu väntar jag med spänning för att se om det inte ska komma lite mera mage snart. (Särade på dem för tidigt förra gången eftersom jag bara ville ha en kull)

#28 Nej hon var inte dräktig i 18:onde dagen utan det var den 18:onde dagen som de hade suttit ihop.
Jo, jag förstod de .. men eftersom min hona blev dräktig på 1-2:a kvällen sen jag satte ihop mina (skrev inte allt jag ville säga) så jag menade på att hon inte kunde vara i 18:de dagen .. *ler*
Hoppas det blir några bebisar snart då! Eller rättare, att hon är eller snart blir dräktig. 
Nämen… dumma möss… pöka nu då… 

får väl hoppas att det blir nåra bebbar denna gången da :)

Hur går det? Blir det några bebisar denna gången?

testa mata med ostron kanske? eller smyga ner lite vin och tända ljus och spela Barry White?
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

*putt* nyfiken på hur det går…
Också nyfiken…

Fortfarande inga bebisar!
Jag blir galen! Nu har de ju suttit ihop i evigheter! *snyft*
Undrar vad det är som är fel, de äter normalt, sover tillsammans. (de gillar verkligen varandra) Gissmus har till och med gått ner lite i vikt bara för att hans kulle kunna "komma åt", men inga bebisar för det inte.
är hon steril då kanske?
/Anneli