Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 237 ggr
Oeggi
0

Hoppar?

Lilla Nollan har blivit ännu tamare så jag har honom springades på mig utan att han får panik så ja tänkte att man kanske kunde släppa ut han på sängen men det hade ju varit lite panik om han hoppade ner från den då ja aldrig skulle hitta han igen.. så min fråga lyder så om mössen hoppar ned från sängarna eller de tycker det är förhögt så de stannar kvar ?

Oeggi
0

sitter här på sängen med han och änsålänge har han inte försökt hoppa ner =)

Skall ja vara ärlig så e här rätt dött inne på MIF.. :P

[Maria-Gerbiler]
0

Det beror ju lite på hur hög sängen är. Mina möss har aldrig hoppat ned direkt från sängen, men de klättrar gärna ned via täcket och hoppar den sista dm. Har du inget badkar som musen kan motionera i då?

Oeggi
0

pappa skulle bli lite misstäksam om ja låste toaletten en längre tid :P Det är så att ja o mamma har inte planerat att berätta för honom om Nollan. Men ännsålänge funkar det fint med att springa på sängen =)

TacoBelle
0

Det är ovanligt att möss hoppar från höga ställen. Det är så bra, då kan man sätta mössen på ett bord med lite leksaker och låta dom roa sig själv ett tag. Men är det saker den kan klättra på så får man vara försiktig.

Det är lite dött på mus idag för väldigt många är på Musträffhelg idag.

Linn
0

varför vet inte din pappa om att du har Nollan? vart har du h*n för att din pappa inte ska se honom?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Oeggi
0

Han tycker bara de är skadedjur o skulle inte acceptera att den bodde så nära hans säng. Lilla Nollan bor på mitt rum på en helt vandlig hylla där hans bur står. Buren syns inte förrän du går nästan längst in i rummet och det gör aldrig min fader. Han sticker endast in huvudet för att få en skymmt av akvariumet..

Linn
0

ok.. får hoppas på att ni kanske kan berarbera honom då och få honom att ändra uppfattning så småningom.. :)

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Mariana-clarissa
0

Jag trodde också min mor skulle bli chockad

när jag kom hem med en mus..

men hon tog det lugnt ….och var inte ens rädd

Men eftersom detta har varit hemligt ett tag..'

…tror jag att du ska fortsätta ha din hemlighet

Så tycker jag iallafall

Ladyinred
0

Kommer han inte känna på lukten att du har en mushane på ditt rum? För de hanar jag har träffat har luktat riktigt skarpt…

Oeggi
0

Han lär väl bara tro att kaninerna har kissat så ja tror inte han lär misstänka något pgr av en stank. =)