ljud?
Hejsan det är så att jag har 3 mushonor som ingen har Rossel! Men alla tjejerna pytte litet ljud man bara kan höra precis intill örat när dom är nyfikna , är det när dom luktar på sakerna? hörs knappt verkligen! men man vill ju såklart veta! 🙂(har haft möss som rosslar och vet precis hur det låter)
Hay baytril hemma om ni tycker jag ska behandla tjejerna med det! Men dock så vet jag inte om det är okej att jag lägger baytrilen i smör så dom äter upp allt eftersom jag inte har erfarenhet av att hålla tjejerna i nacken!
Jag tycker inte att du ska behandla. Av flera olika anledningar. Se istället till att de har en bra foderstat (vilket de troligtvis redan har ) och avvakta. Det behöver aldrig bli mera än det är, och det behöver inte påverka dem. Det kan också försvinna av sig själv efter ett tag.
Jag undrar om ljudet du hör är ett andningsljud eller något annat? Jag hör också mina möss när jag har dem riktigt fast i örat och de sniffar ivrigt. Om de bara andas vanligt hör jag inget.
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
#3. Det var en av anledningarna till att jag inte rekommenderar medicinering. Å andra sidan är det ju svårt att avgöra via text på ett forum. Hur som helst så låter det inte allvarligt, dvs som trådskaparen "låter" (beskriver det). och medicinering hjälper inte alltid (och då är det inte bara onödigt utan även dumt att använda medicin, också det at flera olika anledningar). Och några orsaker till, till att låta bli. som jag tycker, i nuläget.