Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 1529 ggr
andreask
0

musföda

Hej jag har tänkt på att skaffa möss men jag vet inte mycket om vad dom äter annat än pelletsblandning. Jag är glad att höra vilka tipps som helst. T.e.x lite om mus godis .Gladtack på förhand Andreas.

ps. jag läste typ 8stycken a4 sidor om tamöss men det stod inget om matFundersam

Pimu
0

Finns många tråda här om mat .. bara söka ..

GucciDior
0

Det finns flera bra Artiklar om musmat. Bara att leta! :)

Terato
0

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

andreask
0

Tack så mycket för länkenGlad

Grodan
0

Nyfiken. Vad läste du för något om möss?

Folk som matar möss med pellets brukar vara sådana som inte har djuren som sällskap utan i försökssyfte (laboratorier) eller för att bli föda till reptiler. Köper man pellets i vanliga zoobutiker vet man inte med säkerhet att det är riktiga muspellets - framtagna speciellt med tanke på möss behov, speciellt till försöksdjur. Pellets som ges till möss på laboratorier ska vara bra föda till möss (och enbart möss!!!). Lite enformigt, men till försöksdjur är det viktigt att alla får samma mat. Vid huvudtaget är miljön i lab annorlunda och då vi inte håller våra sällskapsmöss på ett sådant sätt är det dumt att ge dem pellets.

Mat är ju en så stor del av mössens liv. Leta mat genom att gräva, gnaga, fundera ut saker etc… Så att ge mössen varierad mat i alla dess former stimulerar den, gör den frisk, pigg och glad.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️