Nya möss
Hej, jag är ny här på sajten och ny på det här med möss, jag hade tänkt skaffa mig tre möss, två honor samt en hane. Min plan var att ha två Ikea samla lådor( plast låda 130 liter) där jag hade tänkt ha hanen i en och honorna i en. Sedan hade jag tänkt ta nån kull då och då. Sedan hade jag en fråga till, hur sättet ni fast vattenflaskorna ifall ni har en sådan där plast Box, tack för svaren i förhand, Urr3702
När det känns som om allting är värst, tänk det kan alltid gå värre. Så njut när det går dåligt, det är ändå bättre än det kunde ha varit.
Jag borrade ett hål för pipen och två små för det där vita saken som man får med då man köper dem. Så hängde jag flaskan på utsidan.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#0 Med vattenflaskorna gjorde jag så att jag först hade dem hängande från taket, men lite senare gjorde jag som #1 föreslår, och hängde dem på utsidan.
Jag hängde inte riktigt med i din text, vad är den första frågan? Undrar du över storleken på lådorna?
Man behöver ingen tv när man har möss.
Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus
ska du ha öppna lådor rekommenderar jag förslaget som #1 skrev. Borra inte hålet för pipen för långt ner bara så de kan komma strö och blockera vattnet. Tänk också på att inte sätta flaskan för nära öppningen till buren om buren är öppen. Då kan de klättra ut från buren och upp på flaskan och ramla ner.
Men om du inte ska ha öppna lådor bör du ändå skära ut en stor lucka och sätta nät på hela ena långsidan så det blir bra ventilation. Och då kan du ju sätta fast Vattenflaskan varsom helst på nätet :)
Medarbetare på Burfåglar och Undulater