foton - på förfrågan
Var så god och titta. 
Vikki är 10 veckor, och en sable-tjej, dvs färgen baseras på A(y)-genen "röd". Hon är snäll, nyfiken, och livlig vilket kanske är bra med tanke på hennes "fet-gen".
Chocolate-sable sa jag, men jag tror hon är cinnamon-sable. Sable är ju en teckning som har röd mage som går upp på sidorna och gradvis tonar ut i ryggfärgen som kan vara vilken färg som helst. Hon är också korthår satin, och engelsk typ.
Både röda möss och sableteckningen är helt UNDERBARA färger, som tyvärr är kopplade till genetiska defekter. *snyft*
Men här kommer hon, Vikki!

fotad idag på morgonen.
Sedan har jag några cinnamongrabbar som är 3 veckor och 2 dagar. Tyvärr inte tan, fast en av dem har ganska ljus mage som ser ut som en blanding av tan och icke-tan, hur det nu går till.
Det är 3 cinnamon långhår (fast olika långt). Och så en chocolate/tan långhår. Alla svensk typ. De är lätta att ha att göra med (fast inte så lätta att fota), inga popcornungar, men jag vet inte deras temperament angående "revir-vaktande" förrän de passerat två månaders åldern!

ÅHHH så söta de är. Man blir ju sååå extremt kär.
#7 Kär? Ja, det vill jag lova!! Du skulle ha sett hur tokig jag var när jag kom hem efter mushelgen!
Jag hade ju inte sett dem på flera dagar
. Ständigt nyförälskad … ![]()
Jaa, dom är juh bara sååå söööta ..
(sable o cinnamon) ![]()
"Det är 3 cinnamon långhår (fast olika långt). Och så en chocolate/tan långhår. Alla svensk typ. De är lätta att ha att göra med (fast inte så lätta att fota), inga popcornungar, men jag vet inte deras temperament angående "revir-vaktande" förrän de passerat två månaders åldern!"
Är de också 3 veckor idag?
/Anneli

Alldeles underbara e dom ju =oD
Jag har några töser som jag måste fundera över. Kanske tar jag TVÅ om jag hittar några som jag faller för =o)

Gud vad vacker färg! <3

guh! *dör*
Dags att skriva upp chocolate/tan på "Vill ha!"-listan bredvid black fox och broken/Even och och och…När ska jag lära mig att inte sitta vid musifokus när man är nyvaken?? 
*kääär*
Spännande. Vad är det för förfrågan? (Kan gissa, men det är kul om det framgår ändå!)
killarna var det jag som ville titta på iallafall.
/Anneli

Vilka ljuvliga små möss, härliga färger..
Det är roligt med mössen för dom finns i så många olika färger & pälsvarianter och det är en del som jag inte har sett ännu så jag gillar alla färger som är nytt för mig:)
chocolate/tan lh är jag intresserad av. :) finns fler bilder på honom? något att berätta?
/Anneli
#17. Du menar den här? *sukta, sukta*

Men … var inte han en hon …
*tänker*
Jag har problem med den där kullen, i kombination med mitt huvud. Jag lyckas aldrig få in i skallen vem som är vem eller vad… 
De är 7 stycken. 3 honor (en ag/tan, en ag, en ck/tan) och 4 hanar, alla cinnamon… ??? Tror jag. Då har jag lurat dig… Ska titta efter ordentligt och svara dig. återkommer om en stund.
Eftersom de är så söta och jag ändå börjar hålla på med dem, kan denna "lilla stund" vara ganska länge…
haha, ojdå. då kanske jag har blivit lurad.
jag är helt såld på tan & långhår, så det skulle ju vara jätteroligt om hon nu råkade vara en hane. 
/Anneli

Åhh, så gulligt med huvudet på sned.
Vad du behöver veta om honom?
Han är inget standard-djur, dvs inget att ställa ut i standard. Tanfärgen är mycket ljus, och yttersta svansen är vit/ljus.
Han är gulligt och mjukt långhårig. Satin. Svensk typ (uppblandad med engelsk). Men bebispälsen är ju alltid längre på långhårsmössen än vad den vuxna musen sedan får.
Mamma är Nike, agouti/tan satin, efter Kokett (agouti-tecknad) och Gaston (chocolate/tan)
Kokett är efter Blanche och Figaro. Gaston efter Aura och Tehor (finsk import).
Pappa är Morakullans Zätamus, en temperamentsavlad och oerhört snäll svart långhårshane efter superdupersnälla Day In Day Out.

I mitt fotoalbum finner du foton på Aura, Gaston, Blanche och Figaro, så ser du några möss ur stamtavlan. 
tack! jag PM:ar dig i eftermiddag.
/Anneli
Bra, då vet jag, och kikar in här i kväll någon gång. 
#14 "Spännande. Vad är det för förfrågan? (Kan gissa, men det är kul om det framgår ändå!)" Det får "förfrågarna" svara på
om de vill. Axilur har ju redan svarat.
Jag sätter in foton här, för att det är lättaste sättet för mig att visa bilder på mina möss.

Jättesöta småttingar! ^^
(#22 pappan är inte Morakullans Zätamus enligt stamtavlan, utan Kisses Of Fire från din uppfödning)
/Anneli
Vad är sable kopplad till för defekt?
//frida
#27. Åh förlåt! Jag skrev fel i inlägg 22. Pappa är Kisses Of Fire som det står i stamtavlan. Helbror med Chiquitita, Dancing Queen, Take A Chance On Me, och polarna.
Foton på kullsyskon finns bl.a. i tråden "Tvättbjörnar" och "Säljes-mus med rosett". Take A Chance och Fire ser likadana ut.
Sable är en rödbaserad A(y) färg och kopplad till fetma och tumörer. Lär gärna artikeln "De vackra röda mössen - vem kan motstå dem".
men det är ju inte fel det heller.
hur som verkar han vara en mycket trevlig liten kille.
/Anneli