Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 759 ggr
Terato
0

Skator!

Åå vad irriterad jag börjar bli på dessa skator. Jämt när jag har mössen på fönsterkarmen kommer det skator och attackerar fönstret. Som tur är fattar mössen ingenting. Jag förstår inte, kan de verkligen känna lukten ända ut? Det slår aldrig fel, skatorna är jämt där och drygar när mössen är ute! Skrikandes

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

amaira
0

Fåglar har inget luktsinne att tala om. Men de har himla bra syn!

Om dina möss inte blir rädda när skatorna "drygar sig", så har du nog trygga möss. Kyss Men skatorna borde bli rädda för dig! Skator är väldigt skygga djur på det viset. Det räcker att de ser dig innanför fönstret så sticker de. Gör det inte?

Terato
0

Aha! Det verkar ju mycket mera logiskt! Men sen verkar de inte fatta att det är en glasruta emellan. "Pang!" säger det och sen har jag en ny fläck på glasrutan.

teratos.r8or.se

amaira
0

Förslag om du vill:

Sätt något som skrämmer dem i fönsterkarmen. T.ex. en keramik-katt eller något du har. Häng upp en mobil som rör sig. Eller tejpa fast en bild på en katt eller rovfågel på fönstret. I alla fall medan du har mössen där.

Förslag nummer 2:

Gå med i Svenska Naturskyddsföreningen!

För då får du automatiskt såna här självhäftande svarta plastsilhuetter av en flygande rovfågel att fästa på fönstret! Såna delar de ut för att inte småfåglarna ska flyga mot fönstret och dö, bara för att de inte ser att det är ett fönsterglas. Men det borde fungera mot skator också. Räcka ut tungan

Terato
0

Haha oj vad smart! Gud, vad häftigt med fåglar. De är verkligen jättespännande djur! Men inte när de försöker äta upp mina möss!

Jag drog igen persiennerna och det blev faktiskt lungt! Lustigt att man får för sig att alla djur avänder luktsinnet. Men skator har väl bättre syn än människor?

teratos.r8or.se

amaira
0

Skator bör definitivt ha bättre syn än människor, men jag vet inte så mycket om just skator så jag törs säga något säkert.

Anett Lindbom
0

Skator som är sådana trevliga fåglar. Tänk när vi bodde i hus då var  det alltid en skata som var ute på verandan & tiggde ngt ätbart, och för att den skatan skulle bli tyst så var det bara att slänga ut lite brödbitar eller ngt annat ätbart,=)

Terato
0

haha, han lärde sig säkert att vara tyst på det sättet ;)

Jag gillar också skator. Eller, jag gillar nog alla djur men det är besvärligt när de ska äta upp varann..

teratos.r8or.se