Djuraffärer
Vill ha lite tips på olika djuraffärer.. Vilka tycker ni är bra samt dåliga?
MINA FAVORITER
ZooAb i Löddeköpinge: Stort sortiment, kunnig & trevlig personal.. vet vad de sysslar med.. samt så har de det väldigt fint och fräsht till djuren. Har köpt möss & råttor där och de har varit fina och friska samt lätthanterade, näst intill handtama.
ZooGiganten: Sveriges största djurbutik? Här har de allt mellan himmel och jord.. från vandrande pinnar till saltvattensakvarium.. Är en butik man kan stanna i timmar.. Dessutom har de en liten fikahörna med gratis kaffe och varm choklad.. Jätte mysigt :)

Affärer jag INTE kommer besöka igen är Zoo Teamet i Helsingborg. Otrevlig personal & litet sortiment.
gulligt att det är en mus/råtta med på den bilden 

VARNING! ZooAb i Löddeköpinge vet tyvärr inte alls vad dom pratar om, men dom är trevliga. Dom har hanmöss och honmöss blandade tillsammans samt säljer både möss och råttor för tidigt och på tok för små. Dom köper från Åkello.
Zoogiganten är också min favoritaffär! Dom säljer dock inte möss och råttor. Men dom är bra, har inte kutterspån till djuren, har smådjuren och fåglarna i olika rum, djuren har leksaker, är alltid mycket trevliga, har ett enormt sortiment och har dom inte det man vill ha hemma så beställer dom hem det till en direkt, alltid välstädat och rent, aldrig att man ens ser en halvdöd fisk i deras akvarier.
Har tyvärr endast fått sjuka (ohyra, rossel) möss och råttor från ZooAB i Löddeköpinge… MEN han som har det är mycket duktig på reptiler och amfibier bla. Åkellos möss och råttor brukar ha ett väldigt bra temperament.
Zoogiganten… mja.. visst de har mycket grejer osv och en väldigt duktig snubbe som sköter saltvattendelen (han hade affär här där jag bor innan). Har hört rätt dåligt om personalförhållandena och sett en hel del döda djur i den affären… fåglar men framför allt fiskar. Och de envisades med att ha dessa slöjstjärtar med ögon som hängde ur hålorna (så himla äckligt) Minns inte vad de kallas för men de fick en jäkla massa kritik för det så de har tagit bort dem tack och lov. Ingen av alla de fiskar jag köpt av dem har levt speciellt länge heller. Antagligen för att de har sån hög omsättning på dem, de hinner ju knappt ner i akvariet förrän de säljs. Ägarens specialitet är fåglar.
Och just det, de säljer också djur för tidigt. Sett massor med yttepyttiga smådjur som knappast haft åldern inne.
Finns nog ingen djuraffär jag rankar speciellt högt… kanske i så fall ZooAB på Värnhem men som med alla andra ställen finns där också brister.

#2 Oj.. verkar som om man fått olika uppfattningar.. Finns en snubbe som vi brukar prata med där, vet inte riktigt om de andra i personalen.
Tycker inte riktigt om ombyggnaden inne i butiken till djuren.. Vet inte om du vet men för typ 2 år sedan hade de riktigt snyggt och bra till djuren.. Nu ser allt hemmabyggt ut. Främst gnagarna då..
#3 Var ligger Värnhem? :)

#4 Menar du ombyggnaden på Zoogiganten? Jag tycker att ombyggnaden är mycket bra där! Förr så satt ju smådjuren i samma rum som alla skränande, skrikande och dammande fåglar, nu sitter dom i ett eget tyst och mysigt rum med dörr till så det inte blir en massa spring. Strunt samma om det ser hemmabyggt ut.

#5 Iof.. tänkte inte på det alls.. Tyckte det såg bra ut innan men du har rätt.. Glömde att fåglarna också var i det rummet :)
#3 Åkellos möss och råttor brukar ha ett väldigt bra temperament.
Du skojar nu va? Jag tycker Åkellos möss och råttor har fruktansvärt dåligt temperament och har haft det i över 20 år eller något.