Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 339 ggr
sigge-smurf
0

musar?

hej, ja skulle vilja köpa en liten mus men då undrar ja vilken är den minsta tammusen, och var får man tag på dom, också hur gammla blir dom?Räcka ut tungan

Jaag
0

den minsta är väl minimusen skulle jag kunna tänka mej ;)   kolla upp med någon uppfödare för dom är mycket mer seriösa än zoo-affärerna

Terato
0

Fast det är nog ingen som föder upp minimöss. Och de är ju svåra att få tag i.

Svensktypade möss är mindre än engelsktypade så det kan du fråga efter. Sen har jag för mig att tecknade linjer tenderar att krympa så där kan man ju också hålla utkik.

Möss är väldigt individuella i storleken. Inom samma kull kan man se stora skillnader. Kontaktar du en uppfödare kan hon/han nog plocka fram de minsta exemplaren åt dig! :) Men kom ihåg att kolla efter möss som är friska och som du tycker om i temperamentet också!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Linn
0

och dom blir ca 2 år

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Jaag
0

#2  hihi okii     jag e inte så duktig när det gäller avel/uppfödning  ;)

Terato
0

haha nej jag vet absolut ingenting heller! gud, det låter som att jag har massvis med erfarenhet! men det har jag alltså inte utan har snappat upp diskussioner med uppfödare. men det är dem man ska höra av sig till och fråga.

teratos.r8or.se

Nutiz
0

Förresten, det heter en mus, flera möss Flört

Terato
0

Haha, jag skriver också musar ofta. Det är sötare! :) (sade blivande svensklärarinnan)

teratos.r8or.se

Anett Lindbom
0

Jag säger också musar, det låter så gulligt.  Fast min dotter tycker att det är lite pinsamt när jag pratar om musen och musarna..Hon tänker på snusk & jag tänker på mina söta små djur..=)Skrattande

Muszimba
0

Jag brukar säga muslingar ist för möss. Tycker det låter mysigare.

Anett Lindbom
0

Ja muslingar låter också gulligt…

Jaag
0

musisar e ju gulligast x)

Mariana-clarissa
0

Jag vill också ha mus..

Grodan
0

#0 Intressant fråga, jag måste bara få komma med lite motfrågor… Vad har du tänkt dig? Varför ska musen vara så liten? Hur liten ska den vara? Vad ska du ha musen till (sällskap, avel eller vad)?

En svensktypad mushane kan bo ensam och blir inte speciellt stor - kan inte en sådan duga?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mariana-clarissa
0

Jo men en katt eller hund är lagom..bara att musen är mindre

Råttor är fula och lite äckliga tycker jag..

Vad tycker ni andra här..

Ladysoul
0

#14 Håller inte med dig.. Råttan är en vacker och fin varelse.. Väldigt sällskaplig och trevlig.. Synd att du aldrig kommer uppleva det.

Mariana-clarissa
0

Jag håller mig till , möss,katter och hundar (små).

Grodan
0

sigge-smurf, vär ar jo?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️