Blir bara så trött!
Förut var det några ungdomar som ringde på våran dörr och sa Bus eller godis?! Min bror öppnade och dom var inte ens utklädda och så är det ju halloween nästa helg så han sa något om att vi inte hade något godis och stängde dörren.. Efter nån minut såg gick vi ut för att se om dom hade "busat" och då såg vi att dom hade spottat på våran dörr! Inte nog med det, när mamma gick ut för att röka såg hon att dom hade stulit våran prydnadstupp också! Blir bara så trött på detta! Är det bara vi som alltid får hem ungdomar innan och på halloween som inte ens klär ut sej och bara ställer till det när dom inte får något godis?

Det är fel,det är Hallowen den sista helgen i okt,det är bara vi i sverige som firar det samtidigt som allhelgonen,men det är fel.Det är inget som är i usa utan då är det sista helgen i okt!

Halloween är inte nästa helg och inte heller sista helgen i oktober som regel. Halloween är ALLTID den 31 oktober. I år blir det på onsdag. Alltid, alltid den siste oktober oavsett vilken dag det infaller. Superlätt att komma ihåg.
Halloween ska inte blandas ihop med allhelgona.

Men gud vad vidrigt!!!!
Det är ju verkligen inget "bus" det är bara äckligt!!!

Har ni fått tillbaka tuppen da?

#4 Nepp.. Vi kommer säkert att hitta den trasig någonstans.. Inte för att den var så jättedyr men dom ska ändå fatta att dom inte kan stjäla saker från våran tomt! Tycker bara det är tråkigt att detta händer varje år! Det kommer 14åringar som inte ens klär ut sej men vill ändå ha godis.

Du får busa tillbaka..
Gillra upp fällor a´la "ensam hemma" så försvinner de nog snart! 
Älskar mina stora små vänner..

Jag har hört massor sånt där.
En kund kom in förut och var ledsen för ungj*vlarna hade kastat ägg och tryckt på tuggummin på hennes katt! Så den var helt chockad och väldigt kladdig.
Hon var ganska gammal så hon kunde inte bada/duscha/klippa den själv, så hon gick till vetrinären.. det var inte gratis…*ehrm*
Sen var det ungar som hade repat grannens bil som "bus".
Min systers kompis bor i en lägenhet med brevinkast.
Där slängde dom in fimpar nån timme senare efter dom knackat på… den stanken!!!
Sen när hon gav några ungar godis tuggade dom det och spottade tillbaka i brevlådan…
I en butik hade dom varit och frågat, den somägde butiken var stresssad och sa bara nej.. då gick dom till lösgodiset och revut nästan allt.. den stackarn fick slänga i princip alltihopa!
När det kommer ungar hit (som jag vet bara är ute efter att jävlas) så säger jag nej och står kvar i dörren och kollar på dom tills dom gått!
#7 På den oskyldiga katten?
Asså fy fan! Föräldrarna borde ha bättre koll på sina ungar.
Om jag mötte nån av ungj*vlarna nu skulle jag bussa min hund på dem…!

Jo, hennes älskade lilla katt (norsk skogskatt berättade hon att det var) fick dom raka av delar av pälsen pga tuggummi..
Ägg gick ju att tvätta bort..
Stackars katt, dom måste ju ha hållit fast den medans någon annan smetar på allt..
Hon var så ledsen för katten blev skygg efter det!
Hon själv har svårt att röra på sig så jag brukar hjälpa henne upp för trappsteget vi har in till butiken..
Annars pratade hon nästan alltid om sin katt…
Att den varså snäll mot henne och att hon aldrig känner sig ensam osv.. och så gör någon sådär!!

#7 men ush! kan man inte anmäla det som djurplågeri? fast det kanske är lite sent nu… men i alla fall
Vill ni inte ha bus eller påringningar så sätt upp en lapp på dörren att det redan är busat där… a la amerika