Bildbevis; Unas bebisar..

Naaw! Vad roligt! Grattis och lycka till! 

hihihi vilka sötiskorvar!

Ja visst är dom väll bra söta, jag hoppas bara att allt ska fortsätta att gå bra för Una & hennes bebisar.. Men dom är många, inte trodde jag att hon fick plats med så många bebisar i magen, visserligen var hon tjock men ändå!!!
Men det ska bli kul att få se ungarna utvecklas & att få se hur dom kommer att se ut sedan..
Haha, vad feg du är! Kan du inte ta och räkna bebisarna och ta närbilder?

Ja Una är jag inte rädd för men tänk om hon biter ihjäl alla ungarna då? Jag vill ju ha bebisarna kvar ett tag till=))

Grattis!
När vi har bebisar pillar vi på dem morgon och kväll, ända från första början. Räknar, försöker lista ut kön, fotar - och bara sitter där och glor…

Det är ingen fara! Ta ut mamma och Åsa först och aktivera dem så att hon slipper känna sig stressad. Hon behöver faktiskt lite paus också! Men en kort stund bara. Kidsen behöver dia ca en gång i timmen vad jag hört.
Jag pillade också med mina små från att de var nyfödda. Det är ganska bra. Man lär sig se skillnad på kön osv. Dessutom lär sig ungarna att kännas vid människolukt.
Eftersom det är Vattnadalare så är det ju bra möss och hon ska väl inte bita ihjäl ungarna i första taget, liksom.
Älskar mina stora små vänner..

Jamen då behöver jag nog inte vara så orolig då för att få pilla lite med ungarna..Men tänk om jag ställer till det då så att dom dör? Jag är så rädd för att mista dom allihopa..

Ja nu har jag räknat ungarna, så nu får ni gissa på hur många dom är, (=antal musungar idag 25/10)
Vad vinnaren av rätt svar ska få vet jag inte ännu, kanske det blir en liten Heike-son!!! Ja just nu tyckte jag att dom alla såg ut som pojkar, hmm
,

Jag gissar att det är 9 bebbar!

#11, fel svar!
Jag tror 13 .. *ler*

Men Pimu du har ju rätt, det gick ju fort att få fram rätt svar!! Ja blir det bara pojkar här så får du en som vinst
,,, Det var alltså hela tretton ungar när jag räknade dom för en liten stund sedan.. Stackars Una att ställa till det så för sig=)

Du borde ju ha en könsgissartråd sen också ;)
Älskar mina stora små vänner..

grattis grattis från mig med!

#15, Först måste jag lära mig själv hur man ser könskillnaderna på ungarna, just nu såg alla ut att vara av ett och samma kön:) Men sedan så vet man aldrig, det kanske blir en till liten tävling, hihi!!
YES !! JIPPIIE !! Jag hade rätt .. *ler brett*
Ska bli spännande o se hur dom kommer utvecklas i färg o päls ..

Det blir nog en hög med Heikekopior,,,=))
Visst ska man väl kunna se redan nu om ngn skulle bli rödögd, men nu tyckte jag att det såg ut som om alla ungarna kommer att bli svartögda, Och jag som gillar röda ögon, det är så himla fint=)

Jag är lite, eller rätt så orolig just nu. Det är så att Una har varit ute & rännt i buren nästan hela dagen, borde inte hon ligga inne hos sina ungar istället?? Jag tror hon är i brunst för både hon & Heike har varit alldeles stolliga idag,,
Men hon lugnar väll ner sig och börjar ägna sig mer åt sina ungar igen, eller vad tror ni??? Jag vill ju inte att hon ska strunta i dom..
Brukar nyblivna musmammor vara på det här sättet eller hur brukar dom vara??
#20 Japp .. de är ett vanligt beteende .. så var bara lugn .. *ler*

Åhh det låter bra det, jag blev rätt så orolig för att hon skulle lämna sina ungar och glömma bort dom för då dör ju bebisarna och det vill jag ju inte.
Ungarna är så himla fina fast dom är så hårlösa och alldeles rosa…*love*
STORT grattis! 

Uppdatera med foton? 

Bilder kommer,,,

Nu har jag precis varit & pillat lite med bebisarna och tagit ett par bilder på dom. Ungarna är nu 4 dygn gamla, och jag tycker fortfarande att det är himla svårt att se könskillnaderna på dom.
Jag måste få fråga, är det bara hanarna som har som en liten plupp som sticker ut nera vi könet eller har honorna också ngt liknande fast mycket mindre?? jag har ju sett på bilderna här på sidan men jag blir tyvärr inte så mycket klokare..
Men dom börjar skifta lite i färgerna nu, några mörka och några ljusare så det ska bli spännande när dom börjar få päls =))
Jag måste få fråga, är det bara hanarna som har som en liten plupp som sticker ut nera vi könet eller har honorna också ngt liknande fast mycket mindre??
Näe, de är inte bara killarna som har .. men man kan titta om du ser juverna på dom så är de flickor ..

Okey då ska jag se om det är ngn av ungarna som har småtuttar, =)
Jag tycker att det är olika. Även honor kan ha en lite större "plupp", även om de inte är så stora som hanarnas. Och ibland har en hane en lite mindre plupp. Ja, ibland tar till och med uppfödare fel. Det har hänt i historien. 

Nu börjar jag kunna se lite könskillnader på musungarna, det är några honor & några hanar och sedan är det några mitt i mellan som inte har bestämt sig ännu, 
Ungarna är så himla söta nu när dom börjar bli lite fjuniga..
ååå .. de är juh fööör sööta då .. *ler*