Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 624 ggr
tessie_k
0

Scannad mus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du någon gång funderat över hur en scannad mus ser ut så har du svaret här.

GucciDior
0

Att scanna musbebisar hade ju varit perfekt för att kolla könen!

Terato
0

Ja men vad smart!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pimu
0

.. men .. de kan väl ändå inte vara såå bra ??
.. är inte ljuset för starkt för deras ögon .. ??

Terato
0

ja, just det.. och det är säkert ganska skrämmande också. svårt att veta. lite skojig idé annars.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Jaag
0

jag fattar inte riktigt….

Mymlan
0

*Suck* djur är inga leksaker. Skulle du vilja scannas och vara nertryckt med en hand, få starka ljuset i ögonen, jag bara undrar. Vill du testa ta en leksaks mus istället.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Pehpsii
0

#1 glasbord och kamera kanske är en bättre idé

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Anett Lindbom
0

Eller ett förstoringsglas kanske, det funderar jag på att skaffa så att jag ska kunna se könsskillnaderna på mina musungar, dom är ju så himla små och pluttriga..

Hazelnut
0

Den där bilden ser jätte hemsk ut!
Haha vet att den inte är så hemsk som den ser ut :P

Aline
0

Skräcksekunder för musen. Förstår att det inte var illa menat men tycker någon ansvarig ska ta bort den här tråden. Den kan ge dålig inspiration till någon tillfällig besökare. Den är inte representativ för sajten.

Anett Lindbom
0

Det kan inte vara så hälsosamt för musen att bli scannad så där, är det inte en massa strålningar & sånt i en sådan apparat??

axilur
0

Det blir ju dessutom ganska så varmt på glaset av strålen. Man vet ju hur varma kopierade papper är direkt efteråt, och det lär ju vara samma sak med scanners. :S

/Anneli

Pehpsii
0

Scanners är inte så varma iofs. Har scannat migsjälv (fråga inte) ett par ggr. Strålningen ska inte vara farlig heller, inte på såna makiner som säljs till hemmet (intrustrivarianter kan ha andra regler). Ljuset är starkt men inte heller skadligt om man inte tittar rakt in i det.

Dock håller jag med att ljud, ljus, att vara fasthålld etc inte är något som kan vara trevligt för en mus. Står fast vid att glasbord eller annat genomskinligt + kamera är bästa sättet att se kön etc.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

gulzebra
0

Egentligen borde det mao inte vara några problem om man har en mus som är någorlunda stilla, och lägger en filt under framdelen så bara baken kommer med på bilden om man ska könsbestämma?
Sen kan man ju alltid lägga en filt över huvudet också, ifall musen ser bakåt typ.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Ladysoul
0

#13 Jag våga nästan inte skriva i denna tråden :P .. Har också scannat mig själv och det har inte varit varmt.. Men tycker ändå synd om stackars lilla musen.