Men herregud..
Idag skulle jag flytta Mollys bebisar. Skulle spara två honor till mig själv, två till en vän och Leo som Grodan ska få. Kollar könet en extra gång och inser att Leo är en hane.. Känner inte igen honom dock, tänker att han växt och att teckningen förändrats lite. Låter honom vara kvar i tjejburen medans jag tar ner dom andra mössen till djuraffären. Räknar dom och kommer fram till 15 - Det fattas alltså en. Letar igenom buren lite snabbt men hittar ingen död mus och antar att mina föräldrar varit oförsiktiga med att byta vattenflaska (bebisarna sticker genom hålet..) och att jag ska leta när jag kommer hem.
Kommer hem och hör massa pip från Pingus bur. Tittar ner och ser att
den saknade bebisen är i Pingus bur! Pingus bur står 3-4 meter från tjejernas bur och dessutom väldigt högt upp. Jag tar upp bebisen och känner igen henne direkt, det är ju lilla Leo.. Flicka, fortfarande ;) Kollar henne, inga sår eller så men eftersom hon pep kanske Pingu har försökt para sig med henne. Hon var väldigt, väldigt stressad och rädd och jag fick sitta länge med henne för att hon skulle lugna ner sig.
Jag har ingen aning om hur hon har lyckats ta sig upp till Pingu. Jag har ingen aning om hon ens är könsmogen (hennes bröder har ej fått sin pung ännu, det buktar lite men inte så mycket) och om hon nu blivit gravid. Hon är fem veckor och två dagar gammal.
Grodan; hoppas du läser detta. Jag förstår om du inte vill ha Leo längre nu och så. Jag är fortfarande helt chockad över att detta ens kunde hända.

Fick tillbaka Pingu för några dagar sedan (jag var inte hemma, visste inte om detta förrän jag kom hem från skottland igår.) från tjejen som köpt honom av mig. Bara så det inte blir något missförstånd då jag sagt att han flyttat innan.
Åh, men då är ju Leo fortfarande en hona! *glad* En liten busig rymmarhona dock… klart jag vill ha henne! Hon är ju bara så urtjusig!

Åh, vad kul att du fortfarande vill ha henne ^^ Jag håller henne under stor uppsikt nu så att hon inte rymmer igen. Och jag hoppas att Pingu inte lyckats göra henne gravid. Jag får prata med Pehpsii om när jag ska ge Leo till henne och så :)