Snedskalle?
http://www.youtube.com/watch?v=CZTJ5bEE4Xw
Kolla den lilla brun-vita musen, är det bara jag som tycker hon går snett med sitt lilla huvud?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
.. lite svårt att se .. kanske filma henne själv o kolla .. =)
(utan grejer oxå)
Ja, det ser lite konstigt ut. Vems film är det?
/Anneli
#2 Min..
#1 EJ kunde se hon hade snedskalle.
#3 Jag tyckte att de blev "lite" svårt att se (blev så mkt rörelse så man följde allt)

Sätt henne ensam på ett bord. Om hon gör som på filmen, dvs har huvudet snett hela tiden och går åt samma håll, är det snedskalle.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

det såg lite snett ut… men jag e ju inte nån expert direkt 
Det kanske bara var en engångsföreteelse.
/Anneli
Nu innan hon kom med de andra så var säljaren med om en bilolycka, vart påkörd bakifrån varav transportburarna rullade runt i bilen *de kom ej ut ur transportboxarna*. Kan denna bilolycka vara orsaken till hennes snedskalle? Och kommer då det att rätta till sig?

Jag har vält transportburar massor, utan att det märks på mössen! Snedskalle kan bero på infektion, och då är en megakur av 2 antibiotikor bra, kan stoppa upp det i alla fall. Tror det kan bero på hjärblödning ed oxå, fast det är nog ovanligare.
En bekant, tidigare uppfödare i svemus, sålde möss till en kvinna. Denna kvinna läste om snedskalle, och det enda hon mindes var nåt om infektion iörat. Således behandlade hon snedskalle med kåvepenin (som alla med öron-barn har hemma) Hon botade musen helt. Fast det är ju inte direkt att rekommendera att laborera med staraka mediciner. Man kan lika gärna göra sakdan vrre, eller ent av döda musen…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Lite svårt att se men utifrån den filmen ser hon precis ut som rumskompisens råtta som har lätt snedskalle (fick antibiotikakur och blev bättre men kommer alltid att vara lite sned). Som sagt är snedskalle mer ett symptom som kan bero på flera saker.