Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 472 ggr
Grodan
0

Vad har ni för möss?

Nyfiken som jag är undrar jag lite vad ni har för möss! Typ, färg, teckning, hårlag, kön, stamtavla? etc etc… Berätta gärna!

Själv har jag mest svensktypade möss som jag själv fött upp. De har prefix Morakullan´s. Ett tjugotal hanar i texel och långhår i färgerna rödögd vit, blå, blå agouti, lilac agouti, rö silver, pale lilac, lilac argente, champagne, champagne argente, choklad, himalaya mm. Många honor *fniss* i rö silver, pale lilac, blå, blå agouti, blå argente, lilac argente, champagne argente, agouti, rö vit, siamese mm.

Inköpta: några honor från zoo och andra uppfödare.

Import: Dove bandad astrex hona från Polen (eng. typ) och på ingång några silver agouti engelsktypade från Holland.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MoaL
0

Mina flickor heter Freja och Athena. Båda två är rödögda vita, släta och förmodligen svensktypade. Båda två kommer från en grossist, så de har ingen stamtavla. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

cosmonita
0

Jag har nu 7 honor varav två engelsktypade. De har lite olika ursprung, allt från reg uppfödare, djuraffär till privatuppfödda. Tre av dem är mönstrade, en är siamese. Två långhåriga, en satin.

Hanar har jag 6 st. En från reg uppfödare, resten från djuraffär och från privatpersoner. En är en omplaceringsmus. En eng. och resten svensktypade, en långhårig.

Muszimba
0

Jag har just nu 3 mushonor: Afrodites Fackla; Agouti/Tan, Bubblan; Blå Agoutti och Eclair; Rubinögd Siames/Fox, alla är svesktypade korthår och har stamtavla.

dreamiz
0

Jag har just nu nio svensktypade möss:

Snöflinga (rödögd vit som skulle blivit ormmat, hon e äldst här med sina dryga 2år 2mån), Tveka (lilac even, numera enögd pga glaukom), Zolita (svart even, skulle blivit ormmat), Cassandra (lilac agouti even med halva huvudet vitt, långhår), Melissa (agouti even långhår), Zocker (svartögd vit), Zpice (marten sable långhår.) De är från zooaffär utom Zolita som är från oregad uppfödare.

Sen har jag två från Legends uppfödning, systrarna Finess (choklad tan satin) o Falang (svart tan pannfläcksberkshire.)

Imorn ska jag hämta några minisar!!!

fijja
0

Jag har 10 möss.

• Blenda. Agouti texel.
  • Misty. Siames fox kh
  • Skimmra. Pannfläcks berkshire cinnamon, alla 3 köpta genom zoonen.
  • Phoenix Etternässla. Dove Tan kh. eng typ. Uppf. Thomas Halld´n
  • Maskros. Black Tan kh. eng. typ. Köpt på zooaffär.
  • Anisette. Siames fox. Asterex. Uppf. Theriss här på musifokus.
  • Blanca. Vit sö lh. Köpt av Theriss.
  • Vattnadal´s Änyhao. Silver Tan. Texel. Från Elin, Vattnadal.
  • Phoenix Hjortron. Fawn satin. Uppf. Thomas Halld´n.
  • Morakullan´s Åttiåttimus. Lilac argente. Texel. Uppf. Grodan.

Alla med sina egna personligheter och trix för sej. Alla mina musar är endast kelmusar. Men visst blir man frestad i bland. 'Skulle ju va så sött me bebbar'. Men den anledningen är ju inte giltlig nog. Så det får va. Glad