leklåda
En av mina mushanar som bor ensam verkade lite uttråkad och behövde ett nytt hem. Jag gjorde en leklåda till honom.
Slängde in massor med kartonger, grenar, kvistar, rivet papper, strimlat papper, krukor, toarullar i en låda. Sen hällde jag bottenströ över. Maten hällde jag runt i hela buren. Nu har han full sysselsättning, och ser ganska trött ut.
Kul idé!
Jag har tagit hem en massa tomma kartonger från jobbet. De är i varierande storlekar, allt från små 15x10x10 cm till stora på 30x20x20 cm. De är tänkta som lekkartonger till mössen (och råttorna). Får se hur jag ska använda dem…
Jag har en stor dunabur över. Den har man haft till kanin tidigare så den är riktigt rymlig för möss. Jag har tänkt ha den som lekbur där mina möss ska få vara då och då på "utflykt" för att få uppleva lite andra saker.
Nu gäller det bara att sätta upp ett schema antar jag så att alla kan vara där lite då och då…
Jag antar att de hanar som bor ensamma nu får vistas i lekburen en och en så det tar några dagar innan alla fått vara där…
Naw, vad fint!
Jag har faktiskt stor brist på roliga leksaker till mina möss nu, tycker jag. Allt gammalt är upptuggat och slängt.