Färskmat
Freja äter inte färskmat. Athena gör det, men Freja kanske smuttar litegrann på vällingen. Annars bryr hon sig inte. Hon är väldigt smal, men hon äter ju torrfodret i alla fall som tur är. Någon som har något tips på hur jag ska få i lilltjejen det "blöta" och färska?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Ratar hon allt eller är det bara välling? Mina möss är inte så förtjusta i välling. De som blev uppnappade som små gillar givetvis välling och Esbilac, men de andra föredrar hellre frukt, matrester, grönsaker, nyttiga röror, kött och fisk.
Möss är faktiskt lite kräsna, så jag brukar alltid testa med att ge dem en liten liten provbit första gången. Nästa gång om de gillade det så får de lite större.

tycker att möss är väldigt kräsna! Här får de verkligen testa "allt", men det är inte mycket som faktiskt faller dem i smaken. Kanske är det för att de är så tokiga i lax & vill hellre ha det…?? Men vi fortsätter att testa nya saker när det finns hemma.
Är citrus farligt för möss? En kompis tillmig sa att hennes mus dog efter att den hade ätit clementin. Kan det stämma? Har inte vågat erbjuda någon citrusfrukt här…

Råris, fullkornspasta och vaniljyoughurt är favorit maten här hemma! Och plättar!

Du får prova att ge mycket smarrig mat. Pannkaka är poppis här. Man kan kanske blanda kladdig mat med torrfodret och lura henne att äta.
Mina möss är inte kräsna. Men dom gillar inte om man haft vitlök i maten. Dom får middag varje kväll och fatet är tomt varje morgon (utom när det är vitlök i)
Här gillas det gurka ( vilket jag tycker är bra då den ger ifrån sig mycket vätska ) hånung, leverpastej, lax och massvis med annat. han skulle kunna leva på färsk mat då han dissar torrfodret heln när han får färskt!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag har inte hört något om citrus frukter men det kan nog vara sant, men jag har hört om chips, ostbågar och sådant kan vara väldigt farligt!!! men vet då heller inte om det ligger någon sanning i det!
Medarbetare på Hundar.ifokus