skaffa mus<3
jag hadde tänkt att skaffa mig en mus när jag flyttat hemmifrån :P men jag undrar lite saker…
* hur gammla blir dom :S
*när får dom skaffa bäbisar enligt dej :P
*vad för slags underlag är bra att ha i buren
*gnager dom på sladdar om dom får springa på golvet :S
*hur mkt mat ska 1 ha om dagen ungefär vil inte att dom ska svälta :P
*när ska man skilja på mus bäbisarna så att dom inte blir över 200st =O
mm om det finns nått mer bra att veta som det säkert gör har läst på lite men man är aldrig fullärd :P 

Varför direkt börja prata om att skaffa bebisar när man är nybörjare…?
Det är ganska vanligt att man tror att möss och råttor MÅSTE ha ungar! Vet inte varför, men ungefär som med människor. Skaffar man inte barn är man konstig…
#2 samma med katter oxå, de måste få en kull innan de kastreras *om de ngnsin blir det*.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
- möss blir 2-3 år gamla
- vanlig ålder att para en hona är 5-10 månaders ålder, dock bör du betänka att möss är mycket svårsålda
- aspspån och/eller aspflis är bäst att ha som bottenmaterial
- möss bör inte få springa på golvet, utan på ett bord eller så där du kan ha dem under uppsikt
- gnager på saker gör de gärna
- en mus äter ca 1/2 dl om dagen beroende på miljö, typ etc
- möss blir könsmogna vid 4,5 vecka tidigast så det är bäst att skilja honor och hanar åt vid 4 veckors ålder

naa det där med ungar har jag inte tänkt tycker det bara är skojigt att veta, "syran" blir ju sån också att hon vill veta O_o jag som trodde hon hatade möss :P

Jag tror att det kan vara bra att testa att ha möss innan man bestämmer sig för att skaffa ungar…

men guuud jag har inte tänkt att skaffa ungar vet inte ens om det blir någon mus och om det blir det händer det om mins 1år O_o
men musbebisar är bedårande, så jag kan förstå om du blir lite sugen

hehe jo men vet inte om jag hinner med bebisar blir lite mkt jobb där >_> och vet inte om någon vill ha dom heller :/
får se om jag har kvar intresset kvar också tills man flyttar