Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 775 ggr
Alwyn
0

Färgfråga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilac? Eller vad tror ni? Ska kika lite i stamtavlan men hinner inte just nu.

Alwyn
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tecknad iaf, tyopp feltecknad dessutom men himla go.

Alwyn
1

Nu hittar mobilen på egna ord igen. tyopp betyder typ haha

ajanki
0

Ja ser ut som lilac men tycker att det är lite svårt att se på bilderna. Antar att hon är svartögd?

Alwyn
0

#3 nej det är hon ju faktiskt inte…kan lilac bara ha svarta ögon?

ajanki
0

Ja lilac har svarta ögon. Då är hon väl dove? Pale lilac har röda ögon. Men det är hon inte.

Grodan
0

… kan man få se ögon o gärna foto i dagsljus?

stam? (nyfiken på om det är några c-gener med)

En blå variant är det. Kan vara tickad…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ajanki
0

#6 Okej. Tyckte inte hon såg ut som Silver. Men som sagt, jag har svårt att se grå, blå på foton.

Grodan
0

jag har ändrat mitt inlägg lite nu…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
0

#6 Båda föräldrarna är från mig. Är Tebur och Arial som du la över till Alwyn för ett tag sedan :) Pappa Tebur är ch/pfbe ax. Farfar Milton ck ax, han kommer från Jonna men jag vet ingenting om hans stam. Mormor Borghild ck/hf sh, bakom henne ligger ck, sv och ci. Mamma Arial är sv/pfbe. Farfar Sans bl/hf sh, bakom honom ligger ck, bl, sv, ci och li. Mormor Joltcola är rö gu/pfbe, bakom henne ligger sö gu, ci, ck och sv. Som synes har jag som vanligt regnbågslinjer! ;)

Han/honom

Nordanälvens
0

Borghild är farmor inte mormor lol

Han/honom

Alwyn
0

Haha tack Sam, du hann före mig :)

Alwyn
0

Och det är en liten hane :) Ska fota mer imorgon! Så kan ni hjälpa mig med alla fyra

Nordanälvens
0

Inga problem! Tänkte att du skulle slippa (och jag tycker det är skitkul att skriva om mina djur lol) så jag snodde chansen ;)

Han/honom

Alwyn
0

Vad bra :) Vi får väl se om jag reggar dem sen. Det beror på hur de klarar karantän de första veckorna. Blir lite krångligt då honan är ensam hona med tre hanar där nu och troligtvis måste säras från dem om någon dag. De blev 4 veckor igår. Suck, hur gör jag med tösen…hur gör jag!?

Nordanälvens
0

#14 Hmm.. Jag har hennes moster hemma. Vill du låna henne kanske? Hon går just nu med tre systerdöttrar från Tsunamis och fixar det galant. Supersnäll mot småttingar.

Han/honom

Alwyn
0

Dett går ju inte, jag har möss att sätta henne med men eftersom de nyser vill man ju inte riskera att det smittar. Men va snällt att du fråga

ajanki
0

Kan hon inte bo med mamman? Annars kan hon komma till mig om det hjälper?

Alwyn
0

Ajanki nä mamman är på skolan nu, där jag jobbar så det går inte. Hm, men inte vill väl du ha nysande möss hem till dig? Jag har så få möss nu så jag kan inte offra någon heller…men om någon av er har en hona att avvara vore det guld

Nordanälvens
0

#18 du kan ta över Courier. Hon har gjort sitt hos mig så hon kan gott och väl få vara karantän-kompis :)

Han/honom

Alwyn
0

Kommer du trots allt, på fredag då? :D

Nordanälvens
0

Nä men på lördagen den 16e! :D

Han/honom

Alwyn
0

Oj trodde 16:e va fredagen haha. Ok vad kul! Tack!