Min tråd!
Tänkte också starta en egen tråd om mig och hur det går med mina möss och uppfödningen. :) Först vill jag berätta lite vem jag är och vad det är jag kommer vilja få fram för möss. Jag börjar med vem jag är. (Det kan bli långt) Jag heter Alida, är 18 år och bor ensam i en lägenhet med min hund Lexie och för tillfället 5 möss. Jag älskar djur och gjort det så länge jag kan minnas. Jag är vegetarian, jobbar på att bli vegan, eftersom jag inte alls gillar hur människor utnyttjar djuren. Drömmen skulle vara att öppna upp en gård där djur som räddats från slakt kan få leva utan att bli använda på något sätt. Även övergivna katter och andra djur som är i akut behov av hjälp ska kunna komma till den gården, det är en dröm jag har. Men.. tyvärr har jag en dålig del av mig och det är min psykiska ohälsa. Jag har depression, autism, borderland och är HSP. Jag har även ett självskadebeteende som jag haft många år nu och det går upp och ner, helst försöker jag dölja det men jag vill vara helt ärlig med er här inne, så hoppas jag att ni accepterar mig som den jag är. Det jag vill få fram med uppfödningen är i första hand trevliga, nyfikna och sociala individer som lever länge och helst också försöka få fram hanar som kan gå tillsammans. Färger kommer vara mycket blandat till en början, tills jag känt efter vad det är jag vill ha, som det är nu så är det splash och tricolor som intresserar mig. Pälstyp kommer vara satin, vanlig sh och någon lh.. :) Undrar ni något så ta det gärna med mig så vi slipper missuppfattningar, jag är glad att få vara med här och hoppas att ni kanske känner er lite tryggare med mig nu när jag presenterat mig och vad jag kommer fokusera på i uppfödningen.
❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.
❤️
Gulledu! Så modig. ❤️
Jag är också HSP och har även borderline men är symtomfri efter 2 års intensiv DBT-behandling. Även depression och lite annat "smått-o-gott". Så känn dig inte ensam! Det är jättebra att du är öppen med det, vi måste sluta skämmas och hjälpas åt att trycka ner stigmat och skammen kring psykisk ohälsa i skorna. Det ska inte behöva va så laddat, utan måste bli lika accepterat som att säga att man brutit armen!
Jag är också aktiv djurrättare och har varit vegan i 4 år. You go girl!
Kram på dig!
#2 Men ååhhh, soulmate! ❤️
Vad heter du på facebook? Måste lägga till min nya bästi!
Håller med dig helt och hållet! jag har precis försökt börja vara mer öppen med min psykiska ohälsa. Ska också börja med DBT
❤️ Det är skönt att veta att oavsett vad som händer i livet så har jag alltid mig med mig.
Välkommen till oss ❤modiga du ❤
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Tack än en gång Anette ♥️
Jag har pysslat lite med en hemsida och funderat lite på uppfödarnamn, vad tror ni om Miraklets?
Så pyssligt. Vad är det för lådor?
#10 Modul från Clas ohlson :)
Vad är det för galler? - det ser så räfflat ut (och storlek på maskorna?)
Vad har du använt för att sätta fast gallret?
Blev fina burar 👍
#12 Vanligt järngaller. 1 x 1 cm ungefär :) Använt skruvar till att sätta fast det
#11 Aha. Funderade på om det var Modul.
Galler eller nät? Sånt "flätat nät" som man måste vika upp ändarna på? Gah, vad jag tycker sånt är jobbigt.
Bäst vore att hitta färdiga gjutna nät/galler som man slapp klippa i och vika och fila vassa kanter på. Kanske kan man hitta något på ventilationsavdelningen…?
#14 Ja, största Modul :)
Galler, kanterna var jättejobbiga! 🥵
#15 Så det är svetsat/hoplödgat?
Jag tycker det ser ut som sånt där flätat som man kan flytta i sidled… t o m dra bort "trådar" om man inte viker kanterna. Gunvor kallade det för att kanta. Hon vek kanterna och satte tejp över.
#16 Det är nog det du tänker på, stämmer in ganska bra