Blue RY foton
Jag hade ett litet projekt med Recessive Yellow 2012. Syftet var att få fram RY Fawn.
Jag fick en RY kull 2012-09-16 på 11 st. En av dessa var en RY Fawn, och en var även en Blue RY.
Det här var precis i vevan då mina möss blev sjuka i Rossel. Jag förlorade alla i detta projekt…
Här är Blue RY hanen 1 okt (blixtfoto tyvärr)
Det var alla foton jag hittade just nu.
Intressant att se! Vilka vackra ögon han hade.
❤️ Jag har ev mera foton någonstans, men de är då ev mest blixt… och vet inte om de kan hjälpa.
Tack Grodan! Ja, jag får väl bara vänta och se. Något annat än blått kan inte vara inblandat i mina två ungar. Jag tror blue-agouti-RY på den mörka, som jag också vet är svartögd. Eller bara blue-RY.
Den ljusaste vet jag inte ögonfärg och det går ju inte att se i nuläget, får vänta tills hon behagar öppna dem. Antingen lilac eller lilac-agouti RY, men är hon rödögd blir det pale-lilac/pale-lilac-agouti RY eller silver RY eller blue-argente RY.
Det är många bud här. Jag har alltid haft svårt att bestämma blue- och lilac-agouti, är ju så ovan vid färgerna. Men de är ofta mycket vackra färger, särskilt i satin. Att ungarna dessutom är RY som täcker det mesta, gör ju inte saken lättare.
Men det är alltid kul med nya överraskningar, och nytt att lära. 😃