Mus iFokus

Mus

Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 630 ggr
HannaHallgren
0

Stort problem!

hej jag är en tjej som är 12 år och jag får inte möss!! vad ska jag säga till mamma för att övertala henne? hjälp! vi bor typ i en villa och min mormor och morfar bor på botten våningen och jag min lillebror och mamma bor på övervåningen. Och här har vi ett till problen! min mormor är rädd ( gillar inte ) möss vad ska jag göra?!

/ desperat!

Grodan
0

Först och främst bör du kanske inte vara så desperat. Visa att du är riktigt intresserad och att du vill veta allt om hur man sköter om möss på bästa sätt. Fråga frågor här, läs Artiklar och häften. Besök en utställning (gärna med familjen) och visa hur trevliga möss och musfolk är.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

GucciDior
0

Hanna sötnos! Jag kan ju ta med mina möss hem till dej och visa din mormor hur söta dom är! :P Du kan ju passa mina möss ngn gång på "prov" också :P

Grodan
0

Jättebra tips Hanna!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

HannaHallgren
0

men tänk ifall det inte går da!?!Ledsen

Muszimba
0

Men, hanna_linea. Var possitiv, så kommer det att gå bättre. Du vet ju faktiskt inte att det inte funkar. att kunna få visa att man tar hand om någons möss under en tid som GucciDior vill ge dig den möjligheten. Det vill ju då visa att du då tar ditt ansvar inför mamma och mormor.

HannaHallgren
0

men min mamma är inte så lätt att övertala!

Pimu
0

.. då kommer vi me STORA hammaren o slår henne i huvet !! Flört

Terato
0

Hahaha, Pimu!

Nä men det kan nog vara smart att låna hem en mus.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Pimu
0

Ha ha ha .. _man kan väl få ha de lite nöjsamt nångång ibland ..
_(citat från filmen Ronja Rövardotter)

Tycker oxå att de bästa sättet för att "få veta", är att visa ..

Fairytail
0

Min pappa tycker inte om råttor, men så för något år sedan så passade jag 5 råtthonor i 5 veckor medan deras ägare var borta. Det var helt okej för honom. Han gosade väl inte direkt med dem, men han stod på håll och sa saker som "Vilken fin färg den där har".

Och med denna lilla historia vill jag få sagt att jag tycker du ska provapå att passa ett par möss (om du får). Sen ska du försiktigt och diskret få resten av familjen att också tycka om dem. Haha, det låter inte som det lättaste, men något du inte ska göra är att trycka upp dem i ansiktet på tex din mormor som är rädd. Utan sitt bara och gosa med mössen, så brukar morföräldrarna bli lite nyfikna av sig och se vad du håller på med.

Så gjorde jag när jag hade med några av mina möss till min mormor o morfar. De hade dessutom gäster som var livrädda för möss o råttor. (de växte upp med stora soptipsråttor, springandes på gården). Men i slutet av dagen så hade alla som var där hållt i någon mus åtminstone en gång. Det var till och med en dam, som först hade skrikit när hon såg mössen, som i slutet vägrade att lämna tillbaka dem! Kyss

Fairytail
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var föresten den här härliga tjejen som höll på att bli kidnappad av damen…haha

Pehpsii
0

#11 svarta fairytailar blir lätt bortrövade alltså! (; När jag hade inflyttningsfest så försökte min kompis smuggla med sig Jezebel hem för hon blev så kär i henne.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/