Musagility
Läste artikeln om TacoBelle´s första utställning och fick se bilder från musagility. Nu vart jag nyfiekn ingen och bara måste fråga. Är det något ni håller på med? Mest för att aktivera mössen eller tävling? Berätta berätta *ler*
Ja, jag vill också veta!
Främst vill jag veta hur mössen skyddas från smittor som kan överföras på banan… 
hehe det var en mus som fick ett hederspris för "mest bångstyriga mus". Han vägrade lämna det första hindret =P
mmm… inte ovanligt… djur som är ovana vid att vara utanför buren kan få hemska nära-döden-upplevelser och klamrar sig beslutsamt kvar… 
vi körde agility på möss lite på SVEMUS utställningar för några år sedan och märkte ganska snart att det inte passade hanar lika bra som honor - för att hanar har mkt starkare revirkänsla och har svårt för lukt av andra hanar… samt att de kunde uppleva matte/husses stressade försök att skynda på framfarten som hotande…
En intressant sak som få vet är att SVEMUS faktiskt har agility-hinder. Dessa var t o m med på utställningen i Uppsala, men pga bordbrist etc kom de aldrig upp ur kartongen…

kan ju va kul å roa sej med hemma om inte annat