Mus iFokus

Mus

Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 318 ggr
Elyria
0

Musträff i väst

Finns det några här som skulle vara intresserade av en musträff i trakterna runt Kristinehamn, mittemellan Oslo och Stockholm?

Har försökt att leta under "Medlemmar" efter värmlänningar, närkingar och nordvästgöttar. Det verkar inte finnas många men jag slänger ändå ut frågan. Stockholmare, gävlebor - och andra - skulle naturligtvis också vara jättevälkomna……

ThereseW
0

Nog ska vi ha musträff snart! Men var den blir av är ju frågan. Det bästa vore väl ändå att lägga den på den plats dit flest av oss har nära till?

Muszimba
0

#1: Jag håller med dig, men kan ändå förstå Elyria som bor så pass långt från andra musintresserade. Kan ju även säga aatt det finns musmänniskor som tillhör Svemus som bor ca 60 mil från Stockholm som inte kommer på de utställningar som ordnas i Stockholm och Gävle för att det är för långt.

dreamiz
0

Här i Småland har vi haft musträffar i 4 år (tror jag det blir) nu. Vi träffas 3-4 gånger varje år. Hittills har det varit folk både från Skåne, Småland, Stockholm o Östergötland.

I början annonserade jag på Svemus hemsida men fick aldrig nåt gensvar så vid sista träffen gjorde jag inte det.

Vi planerar nästa träff, som vi numera kallar smådjursträff, nu i juli. Exakt datum ej bestämt än. Men skulle nån va intresserad av att komma hit så hör av er. Ni kan skriva mail till mig  på denna sidan.

Elyria
0

Det är väl jättebra om alla får veta när musträffarna runt om i landet är. Seciellt på sommaren. Man kanske råkar vara i närheten - eller kan planera sina resor efter musträffarna.

Muszimba
0

Jag vet att "Dreamiz" brukar hålla koll på de som vill vara med på musträff om man har varit med tidigare, jag har själv fått en input nu i våras då hon hade min mail och därav visste jag när träffen var. Jag kan meddela att det är GIGANTISKT kul att träffas  för att bara prata om möss och liknande. Om jag inte jobbar vid nästa träff, så blir det min 3:e träff på mindre än 1 år. Hittintills på de andra 2 träffarna, så har jag varit den ende från Stockholm och då åkt tåg ner till Nässjö där Dreamiz bor.  Hoppas att det blir fler som kommer från Stockholmsområdet till nästa då det är kul.