Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 289 ggr
Grodan
0

Att gå till veterinären

Vad behöver man tänka på som musägare när man ska gå till veterinären?

Jag söker underlag till en artikel… Vill gärna ha era synpunkter, tips, förslag och även om ni vet en superbra musveterinär så tala om det!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

fijja
0

Det som jagtycker är att man ska vara påläst om sjukdomar och ev behandlingar så man kan ifrågasätta en del.. Sen kan man ju inte iofs i frågasätta en veterinär hur som helst som har mångårig erfarenhet, men många vetter verkar tycka att musar är ett obetydligt djur och gör inte en ordentlig undersökning, elller om dom inte kan, så gissar dom ist för att kolla upp det. Om ni förstår hur ja menar Glad

smurfan-13
0

Jag tycker att det är jättebra att vara påläst & våga ifrågasätta! Ju mer man lär sig desstu mer inser man att veterinärerna kan långt ifrån allt!

Själv så har jag själv fått förklara för åtskildiga veterinärer vad som gäller för rabiesvaccinationerna mm. Hade en kompis vars hund var enormt dålig i flera veckor & vetten stod helt frågande. När hon tog upp det på ett hundforum så fick hon tips om borelia & hon tvingade vetten att testa mot det & det visade sig att hunden hade det. Det var ren tur att den överlevde, då han var mycket illa där an innan han fick korrekt behandling!

Så stå på er & ifrågasätt om ni anser att vetten inte gör tillräckligt eller felbehandlar!!

dreamiz
0

Det är bra om man vet lite så man lättare kan ställa frågor. Detta är extra viktigt om veterinären inte är så muskunnig. Man måste våga fråga, hur dum frågan än kan tyckas. Det är bara att fråga på om allt man vill veta!

Min veterinär är väldigt bra på möss och råttor. De har stor kunskap och dessutom har (särskilt den ena) ett stort intresse av just möss o råttor. Där blir man alltid väl bemött o de anser inte att en mus är mindre värd än en hund. De heter Collins Clinic och finns i Jönköping.

mandymoo
0

Något jag tycker är viktigt och det är oavsett om det är veterinär till ens djur eller läkare till en själv. Det är ju att man känner att man då också kan kommunisera med sin veterinär. Att man känner att den inte bara tycker att man är jobbig som frågar en massa saker eller framför allt om man ifrågasätter. Vissa kan om dom då också inte är så jätte intresserade eller kunniga i ett visst djurslag tycka att man helt klart är "jobbig" när man ifrågasätter. Och kommunikation är ju som i allt a och o

En sån veterinär går inte jag till igen *ler*