vad menade hon?
Idag när jag la ner handen i buren började Bella att bära lite "Toa-lätt" i munnen som hon sen la över min hand. Vad menade hon med det? Ville hon gömma mej eller ville hon att jag skulle gå därifrån?

Hon kanske boade i din hand? Eller bara ville dela med sig? (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

hihi det lät gulligt :D ja jag lekte med tanken att hon kanske ville ge mej en present eller nåt sånt haha ^^
Det gjorde cherry idag på mig också :O
jag tror hon klagade på bottenmaterialet och vill ha ett annat… 

nämen toa-lätt som e så bra 
jag har också toa-lätt..
men hon gav i min hand ändå :P
#5 näe, inte speciellt… verkar inte heller speciellt trevligt att gå på

Man kan ju blanda toalätt med flis, det gör jag.

vad ska man ha för flis då?

Det är väl lite smaksak och vad man kan få tag i. Vi har väl en tråd om bottenmaterial. Sök på det!
Jag vet faktiskt inte vad hon menade.
Det är inte lätt att veta vad en mus tänker.
Jag tror i alla fall inte att hon gjorde så för att tala om för dig att hon ville ha ett annat bottenmaterial!
Inte heller tycker jag att Toa-Lätt är ett dåligt val - man tycker ju olika som sagt.
Toa-Lätt är det bästa valet, anser jag, om man vill kombinera ofarligt för mössen och bra för ekonomin. Mina möss trivs utmärkt med Toa-Lätt som underlag, och jag tycker det fungerar bra.
Visst, jag kan tänka mig aspflis eller liknande, om priset sänktes med 50% ungefär, så det blev överkomligt. Det är svindyrt med andra ord.
Toa-Lätt köper jag i jättesäckar på Coop-Forum för 105:-

Fast jag envisas glatt med att mitt aspspån är bäst. Prismässigt för man 52 L för 128 kr, och toalätten, det är 50 el 55 L för 105 kr, marginell skillnad, tycker jag. Spånet luktar gott, dammar inte alls (för även om toalätt inte dammar i jämförelse med vanligt spån, reagerar min allerginäsa på toalätt) och är skönt för mustassar, det går tom att bygga bo med, och göra gångar i!
Sen tror inte jag heller att en mus kan försöka tala om vilket strö den vill ha. Fast fick de välja är jag säker på att aspspåent hamnar före toalätt!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

haha ok ^^ får väl ta mej en liten titt på aspspån då :)

#12: Ja, heja aspspån! Drygt, någorlunda billigt och TOPPENBRA! Har inga möss men har aspspån till mina råttor, funkar kanon. Jag har aspspån i en kattlåda som står på ett hyllplan, som funkar som toalåda. Den byter jag en gång i veckan ungefär. Jag köpte mitt aspspån i juni någon gång, nu är det 2/3 kvar i påsen. Min stora påse toalätt däremot (55 liter), tog slut på 3 månader
Så ja, tummen upp för aspspån!
#12 "Prismässigt för man 52 L för 128 kr, och toalätten, det är 50 el 55 L för 105 kr, marginell skillnad, tycker jag." Tycker jag med, även fast det är 55 L
Jag har bara inte upptäckt det än. Vad heter märket, och var finner jag det?
All spån och flis jag sett, har gett mig stora skälvan när jag sett prislapparna… 

Aspspånet är av märket Kaytee, importeras till landet av Gibbon, som är en grossist de flesta zooaffärer kan beställa från. Helst vill de att man beställer 5 påsar på en gång, men man får beställa en och en. Det är presspackat, så det tar ingen stor plats, bara ungefär som en 20 L toalättpåse.
Iväg och tjata på era butiker, klart de måste ha det bästa spånet hemma!
MVH Elin

Hur är aspspånet om man jämför med träströ/pellets om man ser på allergi & damm? Jag har provat med Djurmagazinets Smådjursströ och det är träpellets, jag reagerar på det precis som det pressade spån man köper i zoo. Har någon konstig allergi för olika sorters damm.

Miljöströ od löser ju upp sig och dammar som 17 när det använts ett tag. Som jag skrev ovan, så dammar toalätt för mycket för mig, så därför väljer jag aspspån, som inte dammar alls. I andra hand blir det flis, i 3:e hand toalätt, och då är det kris!
Inte bara för att det luktar illa, dammar och inte är lika snyggt och mysigt för mössen, utan för att soppåsarna blir fulla fort, och tunga, när man städar burar.
MVH Elin

Okidoki, då vet jag.
Jag undrar också lite om aspspån. SVEMUS kanske borde sälja det?
men vad jag undrar, vad väger det där 20 L? är det autoklaverat?
#20 kanske är en dum fråga men jag vet inte därför jag undrar…vad innebär autoklaverat???
TÄNK om jag kunde få tag på så billig aspflis/spån… Betalar 149kr för 55l toalätt som det är nu. Har frågat på djuraffären hos oss, men då måste jag beställa mycket aspflis och får då betala drygt 600kr…

Mvh Stephanie 

#22 hur mycket då?
jag har beställt aspflis för några tusen, men inget händer och det är KATASTROF här nu när jag ska städa… så jag funderar på att åka till Scanbur i Sollentuna å hämta… måste bara fixa en bil… så bra med att beställa och det kommer till dörren… *suck*

# 20 - 55 liter Kaytees aspspån väger 3,5 kilo.
nämen… oj, vad lite… hur stor är säcken då, i cm? och hur många burar räcker den till? (lagom mycket i varje bur inte för mkt o inte för lite)
blev vajsing med min beställning o jag är så jäkla grinig för det nu… behöver städa o har INGET att lägga i botten som duger åt mina djur… grrrr…

Det är 52 L fast pressat till 20 L, så när jag städar ALLA burar samma dag, räcker inte en påsa. Fast då har ju jag en hel del burar… Städar jag inte fullt alla, utan poar på med de värsta, och tar några då och då, känns det som att den räcker lite längre…
MVH Elin