Too-Tikki Lejonhjärta.
Ja, Too-Tikki Lejonhjärta har tagit mitt hjärta. Jag är helt såld i denna lilla vackra, snälla, livliga, pigga, busiga, äventyrliga, sällskapliga, orädda mus med den vackra färgen och den klara blicken i de stora markerade ögonen.
Cinnamon långhår satin, korsad sve/eng. Harmonisk i typen, lyster och guldglans i pälsen, personlighet i sinnet. Glad. Ungefär ett halvår gammal. Planer på moderskap - givetvis!
Hon är min "idealmus", och färgen … ja, jag bara dööööör!!! Cinnamon är såååå vackert, särskilt i satin och långhår.
Hon har dessutom en lite skiftande ljus nyans, som jag bara älskar. Syster Rikki är mörkare cinnamon (säkert "bättre standardmus") en otroligt vacker mörk skiftande guldbrun färg, dessutom rar och trevlig. Men Too-Tikki är "något extra", Hon har dessutom så otroligt uttrycksfulla ögon! (fast jag älskar ALLA!)

öppna länken i fullskärmsläge för större bild
Paraboler och morrhårsplymer. 

Den svarta är burkompisen Elma, en mycket snäll och go långhårstjej. Too-Tikki i mitten och Rikki till höger.
Björndalens Too-Tikki och Björndalens Rikki är efter Vattnadals Ändy Vårhål, och Gasell (egen uppfödning) e. Aura Guldklimp (egen uppfödning, vacker röd guldstjärna RIP) och Tehor (chocolate/tan import fr Finland).
Björndalens Elma är e. Björndalens Rosa och Björndalens Mikki.

Åhh vilka härliga gosemöss,, Dom ser verkligen underbara ut, jag gillar deras stora parabolöron=))
ooohhh .. va fiiin dom ääärr !!! *drägglar*

Supersöta muslingar!!
Måste ju säga att syrran hade ett väldigt tjusigt namn.

Vilka kanelgodisar!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Cinnamon ÄR en vacker färg! Fast i mina ögon slår den inte agouti!
Kommer damen månne att ställa ut någon av dessa vackra cinnamonsystrar i standard framöver?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Helt bedårande!
Cinnamon och agouti är båda vackra färger. Men jag vill helst ha dem utan satin och i korthår!
Älskar mina stora små vänner..
Nämen Rikki då, vad gör du här!

Visst är det härligt att man/vi har olika tycke och smak, så det finns lite olika möss att välja mellan. Tänk om alla enbart tyckte om en enda färg och ett enda pälslag. Så tråkigt det vore.
#9. "Kommer damen månne att ställa ut någon av dessa vackra cinnamonsystrar i standard framöver?"
Damen tror inte det… Kanske någon gång i framtiden, men inom den närmaste tidsrymden/planeringstiden kommer jag inte alls att "tänka på" standard över huvud taget. Inte pet heller. Sorry.
Jag kommer helt och hållet att gå på min egen inre känsla för vad jag själv älskar. Det är mitt mål. I vilken mån det sedan kan stämma överens med standard och pet, får jag se i framtiden.
Jag har ju lärt mig en hel del i Svemus hittills, och det har ju såklart satt sina spår i mig, och bidrar till min målbild. Bara det att ha sett en stor mängd olika möss, i olika utställningskvaliteter, i olika storlek, typ, färg, teckning, hårlag, temperament, kynne, humör, osv, är ju en oersättlig kunskapskälla!!!