Mus iFokus

Mus

Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 310 ggr
Anett Lindbom
0

Bur-frågor..

Jag har lite funderingar ang en bur. Det är en gammal fågelbur med måtten: ca, B70*H57*D45cm. Det är drygt 1 cm mellan gallerpinnarna, vid luckorna är det lite mer mellan luckorna & gallerpinnarna, det är lite svårt att förklara men ni förstår nog vad jag menar..  

Jag funderar på om jag ska ta & göra i ordning den buren till mina muspojkar, mössen kommer säkerligen ta sig ut & in där det finns möjlighet till det, bara dom inte fastnar & skadar sig någonstans mellan några gallerpinnar??

Den buren som pojkarna har nu är inte så stor så jag tycker synd om dom för att dom ska behöva trängas i den lilla buren..Buren som dom har nu är en miniduna, inte så stort alltså.

I fågelburen finns det också så mycket större möjligheter till att kunna inreda & göra i ordning till mössen..

Så vad tycker ni andra här, hur skulle ni göra??

Pehpsii
0

Man skulle ju kunna sätta ngt nät vid de större öppningarna och testa med det. Mina egna erfarenheter av gallerburar är dock att jag haft mer möss utanför de burarna än i dem (=

Jag sitter på blocket varje dag och kollar om där är några billiga burar på g. Har hittat 3 dunor där för sammanlagt 120 kr.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Anett Lindbom
0

Ja det kunde ju vara en ide med nät, fast just nu har jag inget lämpligt när hemma. Om inte annat kunde det vara kul att testa och se vad muskillarna tyckte om buren, och skulle dom vara ute mer än inne i buren så får jag lösa det då, eller så får dom hållas bara jag mus-säkrar runt buren & sånt..