Mus iFokus

Mus

Etikettermatutfodring
Läst 494 ggr
emeelaan
2020-05-15 21:50
0

Mat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle ni säga att detta är ett bra foder?

Grodan
2020-05-16 12:08
1

Jag rekommenderar inte processad till möss och råttor. För att det inte är nyttigt nog. 

Det är jättejobbigt att blanda mat själv tycker många, men det är ändå det bästa för att få hålla friska och långlivade möss.

Läs mer:

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
2020-05-16 15:08
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Instämmer. Dessutom är det tråkigt - hälsar mina möss som ibland har fått prova på något sånt. Som det här jag fick på minnesutställningen. Ännu har de inte tagit en enda tugga, inte någon av dem.
Närodlat ska det va! säger de, och glufsar i sig av grann-bondens säd. Och pannkaka på gårdens ägg ska det va!
Kanske är de lite bortskämda - men bara på nyttigheter, inte på godis.

Nordanälvens
2020-05-16 16:14
0

Innehållet är inte tillräckligt specifikt. Innehållet jag hittar på nätet säger: spannmål (40%), vegetabiliska biprodukter, grönsaker (15% ärter), kött- och animaliska biprodukter (4% kyckling), frukter (4% tranbär), oljor och fetter (1% laxolja), frön (2% linfrö), mineraler, jäst, ägg och äggprodukter, frukto-oligosackarider (0,3%), ringblomma, druvkärnor, yucca, rosmarin, grönt te.

Men jag undrar vilka spannmål? Vad för biprodukter?  Innehåller det färgämnen? Jag hade inte köpt denna. Håller med Grodan och ariama, jag har inte hittat ett enda musfoder på marknaden som är tillräckligt bra i sig självt så jag blandar eget för att ha full koll på vad de äter. Mössen behöver ordentligt bra foder!

Han/honom

emeelaan
2020-05-18 14:34
0

Tack för svar! Då ska jag inte köpa detta när jag handlar allt till mina framtida möss! :)