Honors lukt?!
Säkert finns det här att läsa närmare än vad jag tror, men nu är jag lite lat och går den lite snabbare vägen..: Att hanar "doftar" vet jag, och har läst, men är det bara jag som håller på att kväljas av honornas lukt? eller är det nåt som är fel tro hos dem jag har? Typ infektion, eller nåt annat som kan påverka? Gör rent nu varje dag åt de fem vi har nu. En annan är ju van vid hamstrar, där man bara byter toaletthörnan medans resten av buren kan man låta vara i en par veckor. Men det är klart, jag vet ju att det inte går att jämför olika djurslag. Men! Lukten! Bytte nu från en gallerbur till en maxiduna. Första veckan gjorde jag ju dumheten att vi köpte för en gångs skulle söta trähus och grejor i trä, men det fattade jag ju kvickt att det var ju ingen höjdare:) Så ut med de och in med kartonger och gamla mjölktetror. Men sen stinker det ju om gallret t om, och hyllplanen! (Ursäkta om ni upplever mej gnällig, men det blev en ny värld av lukter det här! Ha!) Så nu står den buren IGEN i duschen neddränkt i såpa, och så får de härja runt i maxidunan. Jag har bara tillgång till Toalätt här där jag bor, så fort jag kommer till Valbo ska jag in till Elin och köpa aspspån. Men som sagt, om ni hänger med i mina svängar, går det att förebygga på nåt vis att det inte luktar så? *blink*
gnälliga Lotte 
Hej gnällspik
Ä förlåt, kunde inte låta bli när du inbjöd till det
![]()
Jag svarar fast jag inte kan svara. Så mitt svar blir "vet inte" om dina mushonors doft. Jag tycker inte att mina mushonor doftar (eller ännu mindre "stinker") men jag kanske är bedövad av mina mushanar? För skillnaden är markant!
Kanske har du bara ett väldigt gott luktsinne? Sånt kan vara till besvär ibland…
Jag har hane som inte luktar ett dugg om, så det är inte alla hanar som stinker illa om.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Ååååh SÅN vill jag ha! :)

Jag har jag med…
Torsten som faktiskt luktade massor när han kom… nu nästan inget alls… *ler*

Mina honor luktar mycket, men jag har dom i terrarie så lukten stannar liksom där, men sticker man in näsan så luktar det illa.

Hej
Jag har en del erfarenhet av honlukten. Visst kan de oxå stinka ;oP Gjorde oxå tabben med att köpa jättefina trähus och annat i trä. När de pinkar så fastnar stanken i just träet på botten så jag gjorde som så att jag sågade ut bottenplattan på alla husen så dom stod direkt i bottenströet. Jag använder aspflis och det är jättebra =oD
Sen så köpte jag en akvariedekoration, den oxå med fast botten =o/ Knackade av botten på den =o)
Jag har mina i ett stort terrarium och inget av sakerna har botten och alla är i trä =o) Det luktar inte ens illa när jag öppnar terrariet =o)
Kram!
ha! ni har inte kännt mina äggmökar!!! i jämförelse med dem luktar möss GOTT!!!

Dina VAD??! Låter väldigt intressant, om du får mössen att lukta gott…hehe…
ja, eller dåggens… gah! har du ingen hund som kan gå o fjärta runt musburen??? haha
haha