Registreringsfråga
När jag registrerar möss så finns en ruta med "Övrig info". Men var finner jag den infon senare, när musen är registrerad?
Sen tycker jag ju det är superviktigt att kunna skilja på RY och DY i stamtavlan!
RY är för mig en egen färg. Liksom DY.
De kan ha många nyanser som kan vara svåra att definiera som t.ex. red eller blackeyed yellow, var går gränsen liksom? Dessutom är flertalet av dem färgade mittemellan. Varken röd eller gul är sällan röda eller gula, medan RY talar om vad det är och kan vara.

Det är det nog ingen som vet, mer än möjligtvis Grodan. Det är mycket i regsystemet som behöver ändras. Vi har en duktig webbdesigner nu som jobbar med att göra om hemsidan, efter det blir det regsystemet som förhoppningsvis får sig en rennovering. Önskemål som att kunna skriva mer info om var mus, notera dödsorsak och dödsdatum samt räkna ut inavelsgrad är sånt som önskas.
Tack Alwyn.
#0 På stamtavlan som du trycker fram via "Skriv ut". (Står då under musens speciella kännetecken på stamtavlan, sid 2).
❤️
Kom på nu att SVEMUS reg.system fyller 10 år i år (grattis SVEMUS reg.system!!!)
Ja, DÄR stod det. Bra. Tack.