nu ska jag gå å köpa glass
sån där go maxiglass (enligt italienskt recept), 3 st i ett paket för 12 kr
godare än magnum, mkt
jag är HELT beroende av denna glass…
MUMS
its nått ajskrim its knark!!!

Cornetto ska det vara… Eller sådan där isglass dom sålde förut i glassbilen men den har dom slutat med nu
Förresten är det inte ens glassväder här idag, storm och småregn för hela slanten…
meh… du har såååååååååå dålig smak… gillar inte siamese satin… gillar inte min maxiglass… grrr… har du smakat den förresten?
wow, storm å regn… LOVE*** här är det svimma o yr i skallen väder a la stekpanna
men åååååhhh det kanske är du som har dålig smak?? inte jag ;D
Jo jag har smakat den men jag tycker det är för mycekt glass. Hinner ju bli illamående många gånger om innan jag ens ser en antydan av pinne där inne…..
jo storm och regn och åska är mysigt… 5 minuter regn varvat av 5 minuter sol och orkan vindar är det inte…. så det så!
men åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååh
hehe
för mycket glass? gah, jag har ju världrekordet (i alla fall i Stockholm 1986!) i glassätning - det kan aldrig bli för mkt
haha jo man kan få för mkt glass…. alldeles för mkt glass…….. och då mår man illa och man börjar hosta och sen tycker man synd om sig själv… (jag alltså ingen annan i världen typ…)
Jag äter istället för glass enorma mängder chips.. T.ex. har jag smällt i mig 2½ påsar bara i helgen. Samma sorts chips dessutom….Och endå är jag underviktig till tusen :D
Najs prajs! Glass är generellt alldeles för dyrt, mer glass åt folket! Jag var galen i Carlshamns sorbet (citron, apelsin och ananas) men har inte sett det i ngn butik på flera år. Ska det vara en riktigt kaloriproppad glass så gillar jag Magnum Double, annars klassikern Päronsplitt. Fast det finns mycket i glassväg jag kan proppa i mig…
ohh päronsplitt var länge sedan.. Jag ÄLSKADE piggelin när jag var liten. och calippo… Gaah..var ett isglasfreak innan jag hittade min riktiga passion..
Dessutom är isglssen i finland helt värdelös.. hittat 1 sort som inte blir sådära geggig direkt när man börjar äta den
oki, jag låter bli glassen, kom ju ihåg att jag ju äter kolhydratskost… *host*
Åt min första mjukglass idag. Yummiiiiiiiiiiii
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Bah! Du ska sticka till Lidl och köpa Gelatelli istället!
Deras Choco crisp är uuuunderbaaaar! <3
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
#10 se där se där… en brud med smak… gelatelli kan göra glass!

sj älskar jag helt vanlig piggelin!! o äkta god vaniljmjukglass med chokladtopping!!mmm det är sommar de!!
Qui dormit, non peccat
#11: Klart jag har smak, vad trodde du ;P
Den dagen Ben & Jerrys går under kommer Gelatelli ta över världen 
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Är inte glassfanatiker, men gillar choklad. Gjorde egen mousse i förrgår. Står den i kylen i ett fins vinglas, så är det kallt och gott, mumsas med sked!
Nyttigt är det oxå, bara 70% mörk choklad och ägg!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#14 nyttigt o gott, men tyvärr tål jag det inte - blir sjuk som en gris (mja, nu vet jag itne hur sjuk en gris blir men ni förstår nog)
Förut när jag var som mest fanatisk ang. kalorier köpte jag ibland GBs lightglass i choklad, och den var förvånansvärt god.
#16 jag med - den duger helt klart, dock är det inte bra att hålla på med lightprodukter…

Vet ni va, jag ska faktiskt göra glass nu!
Jag har köpt alla ingredienser och tänkte göra två sorter: polkagrisglass och saffransglass. Det är så gott! Slår all köpglass! :)
Älskar mina stora små vänner..
Tycker det är fräckt av dig terato att göra glass och inte bjuda alla =)

Ja, hemskt elakt. Jag kan skicka på posten!
Älskar mina stora små vänner..
tack då blir jag glad =D
#17 Nä, det är väl inte det egentligen. De flesta såna produkter är ju inte så goda heller. Förutom tidigare nämnda glass, och så Pepsi Max. Dricker mkt hellre det än ngn annan läsk, kalorier eller inte.

mina glassfavoriter (de är inte i någon speciell ordning):
- mjukglass med krossade körsbär och lakritsströssel (från spice ice)
- vaniljglass med massa massa färgglatt strössel
- ben & jerrys cookie dough
- magnum white eller double caramel (sen tyckte jag om magnums 7 synder som var populära en sommar, glassen fåfänga)
- lakritsglass
- polkagrisglass
- mintglass
- min egen gjorda philadelfia ostglass/kaka grej:) fantastiskt enkel att göra och supergod speciellt nu i sommar och kan vara i frysen ett par veckor åtminstone! man kan dekorera den även med lite frukt och bär eller bara njuta den såsom den är..
- när jag tänker efter så nästan all glass duger.. :)
mina chipsfavoriter (eftersom Thiah tog upp det här så blev jag sugen. dessa är inte heller i någon speciell ordning):
- dillchips
- vanliga chips
- lanntchips eller vad de nu kallas med dill smak
#23 Ingen annan som tycker chipsen plötsligt börjat smaka annorlunda? Tyckte att de rätt vad det var bara smakade fett och salt, knappt ngn krydda. Både OLW och Estrella. Det är tydligast på Sourcream & onion.

jo håller med!! köpte en påse o blev så besviken att ja inte ens åt upp dem! enda som fortfarande smakar nått ar dillchipsen..
Qui dormit, non peccat
Jo jag köper typ två sorters chips knappt det. Svenska lantchips som är smaken dill och gräddfil. Den enbart saltade är så saltad att de är löjligt. Sen köper jag grill chips av märket taffel (är väl olw för er svenskar) för det är så mkt krydda där att den smakar gott…
Dill chips var min last innan jag flyttade hit. Mamma tog med 4 påsar estrella dillchips på flygplanet hit när jag hade födelsedag förra året :D
Höhö jag har hela 2 pintar Ben & Jerrys i min frys nu - chunky monkey och Peace of cake <3 Hade helst velat ha chocolate fudge brownie men what to do när de är slut liksom.
Chips suger! Flaming Hot Cheeze Chrunchers skareva! <3
tänk så många år sedan…
Ååhhh, MÅSTE du!??! Lyfta upp denna just nu.
Jag vill ha GLASS! 😡Men det är för varmt att gå ut och gå till Konsum och köpa. Får nöja mig med ett glas iskaffe. 🍸
Jag lyfte denna för att den var lite skoj

….Jag köpte precis hem Triumfglass spirello-glass-i-bigpack, jordgubbsglass, vanilj och en mandelkrokant. =w=
jag har hittat en laktos och glutenfri glass på willys, den köper jag ibland, annars äter jag frysta bär o frukter

Spirelloglassen är vegansk (äter bara veganskt numer) - så den kanske skulle fungera bra? Om den inte är för söt!