Siamese-bebisar
Hej bebbar!

Siamesebebbar är det sötaste som finns 😘 *Absolut ingen bias*
Nej men åh så söta de är >w<
Orelaterat söthet (jag hoppas jag inte omedelbart trampar foten i, när jag precis är tillbaka nu….): Det kan vara fotot, och det kan även vara nåt som är specifikt för min linje - men den som är med på två bilder har en… hm, päls runt ögonen? Svårt att förklara! Men, mina som har "det" utseendet har haft en tendens att börja magra av framåt 4 v - så jag brukar ha extra koll och ge dem mjölkersättning eller extra fett. Då brukar de bli lika friska vuxna som de andra sen. Ingen aning om vad det beror på!
Obs. Helt och hållet kvasivetenskap baserat på vad jag uppfattat hos mina möss. Och jag är säker på att du har stenkoll på dina möss och stödmatar om nåt ser alls fel ut! Hundra procent välment, bara för att min inre varningslampa för mina bebisar började blinka. Inte menat som en dold pik! ❤️
(Förlåt att jag hijackade sötheten ☺️)

#2 hej, välkommen tillbaka! Hm, hur menar du nu med päls runt ögonen? Kan du visa på bilder hur du menar? Jag hänger inte med 😆

Det är svårt att förklara, det är en sån där je nais se quois grej - det är som lite burrig eller virvelaktig päls runt ögonen, är det närmsta jag kan identifiera det som. De ser nästan lite nyvakna/trötta ut.
Jag lägger upp en av de två bilder där jag reagerade på det. (Det är båda de bilder där musen står på baksidan av handen, om samma mus är på andra bilder också så är det bilderna och inte musen som gav effekten.)

Okej, nä det är samma mus så då va det en luring av bilderna 😆 Får ta nya helt enkelt.
Mina Bappel-killar hade sådana där "ögonlock" eller ljusare pälsfärg runt ögonen.
Foto 1 unga, Foto2 vuxna

#6 aha! Va det så du menade Hyenan? (kallar dig så, du får protestera om du inte gillar det)
#7 Tror det. Det är det enda jag såg, men jag har aldrig sett det som någon svaghet, utan vissa ser bara ut så… På Lilac och Aby syns det nästan alltid. Antar att det är för att pälsen är kortare där och det då blir en annan nyans.

Ja! Exakt så, Grodan! Wow, vad häftigt - jag har bara sett det på mina när de är unga, och sen har det växt bort.
Då tänker jag tolka det som att avmagring och ljust runt ögonen som liten är en möjlig genetisk defekt som går i arv i just min linje! Gud vad bra med input! <3
(Smått off topic: Jag fick en gång en spontan LH-mutation med sådär riktigt silkig päls, men den tycktes kopplad till att de hade extremt svårt att lägga på sig vikt även som vuxna. Så den fick inte gå i arv.)
Och Alwyn, är det samma mus på alla bilder, inte bara de på baksidan av handen, så är det absolut bara fotot som lurar mig! :D
(ps. Jodå, Grodan dubbade mig Hyenan för länge sen - det är helt ok! Det här användarnamnet har en myriad olika smeknamn över internet. xD)

Imorgon ska jag gulla lite med dem och ta nya bilder. Jag vet att en av dem är en minsting, men resten har bra storlek och hull. Jag har aldrig stödmatat musbebisar, tänker att naturen får ha sin gång. Men så har det alltid gått bra med, än så länge 😊

Åhhh, gullefjuuuun 😍 Vilka öron!

Hej sötnötter

😆

#13 ja det märks att pappan är engelsk hihi
Supersöta 💙
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️

#18 taaack 💕