Mus iFokus

Mus

Etikett: länkar-links
Läst 175 ggr
Grodan
2

12 fascinerande fakta

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hyeonmu
1

Ahhh, pappa lärde sig mycket av det där den hårda vägen. 😃 (Möss på landet)

Bl.a. var han skitsur på en mus som gick till 20 olika ställen, faaast alla var i samma skål. Den tog bara en tugga ur varje äpple. Han var liksom okej med alla möss som inte kissade och bajsade överallt, utan var renliga av sig - samt lät bli att vara alldeles för destruktiva, då bland annat med maten. Den som tog en tugga ur varje äpple och sen lämnade dem var INTE populär. 😂

En annan åt bara äpple (och lite ur hundens matskål), och från ett och samma äpple varje natt. Pappa tyckte det var så fint att den fick vara helt ifred.

Men! Älskade den här biten,

"and even serenade each other with love songs"

AWW! QVQ Våra möss sjunger för varandra!!

Grodan
1

Jag hade en familj stor skogsmus i huset i vinter och de var riktigt renliga av sig faktiskt. Och de tuggade inte hål på all frukt i fruktskålen utan endast den frukt som redan fått ett litet slag. Däremot var de galna i BANAN och de åt fasiken upp flera bananer. Illerns kycklingvingar sprang de också iväg med, men när jag hörde boink boink kunde jag ta vingen då den var för stor för hålet i väggen…. 

Det enda jag blev sur över var att de tuggade sönder en av mina dyra nya skor, för jag hade tappat Mush på den. Jag torkade givetvis av den, men de tuggade ändå på den…

I höst ska jag ta bort björnbärsriset som växer på huset och försöka att täta runt fönstrena. Jag orkar inte ha massa vildmöss i huset igen. Inte på det sätt det var i vintras. De var så himla fräcka och orädda. De sprang ju fasiken över mina fötter. Och jag vill inte bussa min valp på dem, han ska ju vara snäll mot alla djur. Och någon iller som kan döda dem har jag inte längre… så OMG… och inga råttor heller… tänk om jag får in vildråttor nu när jag inte har tamråttor längre… folk har höns här ute…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️