Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 548 ggr
Mymlan
0

Förkylning

Tips och råd ang bota mus med förkylning.

Vad för nyttigheter är bra att ge.

Har ingen förkyld mus utan vill bara ha tips och råd..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Pehpsii
0

Mat med mycket näring skulle jag tro. Avokado och ärtor och kanske barnmat.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

amaira
0

Värme och bröstmjölksersättning (för människor, finns i Konsum för ca 7:- 2 dl), skulle jag köra med. Förutom alldeles extra påslag av all den nyttigaste maten de brukar få.

Värme - och absolut inget drag - är A och O. Men inte för varmt, ge musen möjlighet att själv välja, t.ex. genom att sätte ena kortänden nära ett element (= varmare) och den andra kortänden blir svalare om det blir för varmt.

Detta är min Första Hjälp när någon mus verkar vara lite "hårdare belastad" av någon anledning. Är man tidigt ute, kan det räcka.

Vattnadal
0

Barnmatsburkar är sjukt överskattade. Visst är de vitaminberikade, men varför, är inte färsk mat nyttigare?

Nu för tiden finns det föräldrar som tänker och gör egen barnmat istället för att micra burkar. Inte SÅ jobbigt att koka lite extra utan kryddor. Ska man göra nåt nyttigt till de små kan man blanda en egen gegga, och ofta köra med maten rå, då det är nyttigare.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

axilur
0

Dessutom försvinner/försämras vitaminer när man micrar. T.ex vitamin B-12, den försvinner helt.

/Anneli

amaira
0

#4 Gör den? (B12, försvinner helt, alltså) Det visste jag inte! Tack för upplysningen.

Vattnadal
0

Har för mig att den försvinner när man tinar frysta saker oxå…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

reverse
0

Mikra mat är det sämsta man kan göra ur näringssynpunkt - mest vitaminer etc försvinner/försämras då. =) Men det blir alltid en försämring vid tillagning helt enkelt. När man kokar broccoli tex så försvinner vitaminer ut i vattnet, så då kan man lösa det genom att sedan använda vattnet till en soppa eller något. Ångkoka hör till det bästa tillagningssättet, nästan inget går förlorat. Skrattande

//Lina