Moanas kull

Jag är ju inte van vid splash så jag får väl göra så gott jag kan. Genotyp-funderingar: Mamma är cc. Högst osannolikt hon e nåt annat. Pappa är A*c(ch) c(h) sp. Så agoutisplashen måste vara A*c c(ch) sp. Men en hona och en hane har betydligt ljusare partier än resten, nästan vita. Deras ögon är även mörkt rubinaktiga i vissa ljus. Varför?

De ljusa beiga bör vara: aa cc(ch). Vettigt? De vita är himalayas trots de ser ut som pew. Jag har himalayas som såg ut som pew när de va yngre.
jättefina möss.
Jo, hi ser ut som pew som unga.
Svarar mer sen, har så ont i huvet.

Alternativet är att pappan är silveragouti splash. A*cc(ch)sp Men jag har anat nospoint på honom sen han va liten.

Silver Agouti är A-c(ch)c(ch)
Skulle pappan vara det och modern Albino så blir alla i kullen cc(ch). Agouti varianterna kallas Brown Agouti. De otickade vet jag ej… coffee/stone typ
här en bild tagen av henry van raij på albino, brown agouti och silver agouti

Är pappan Agouti Burmese A-c(ch)c(h), får du med Albino: cc(ch) och cc(h). Dvs Brown Agouti/Stone-isch och Himalayan. Så han borde alltså vara Agouti Burmese.
Sen har ju mössen i kullen lite olika färg och nyanser. De kan mycket väl vara blue och annat med där. Vet ej. Finns stamtavla att titta på?

Okej tack för svaren ❤️
❤️