Mus iFokus

Mus

Etiketterföreningutställningträff
Läst 1370 ggr
Grodan
0

3 december - sista anm.dag!!!

Idag är sista dagen att anmäla till Minnesutställningen på söndag!

Mer info här: http://www.svemus.org/sidor/kommande-utstallning.html

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Muszimba
0

Jag anmälde för några veckor sedan…som tur är med mitt minne.

Vattnadal
0

Jag måste säga att det är pinsamt dåligt med anmälningar hittills!

Alla som ska dit borde vara tvungen att anmäla! 

Imorgon skriver jag programmet, så maila mig nu, för 17!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Jaag
0

vet inte om jag har frågat förut, men måste man va medlem i svemus för att kunna ställa ut?

reverse
0

Är inte medlem i svemus nu, annars hade jag kanske anmält nån av flickorna. Räcka ut tungan Fast jag är inte helt säker på att jag kan dyka upp iofs heller.

//Lina

Jaag
0

Taaacksi =)

Pehpsii
0

Kom nu och ställ ut med er. Träffa folk, gosa med möss, kanske vinna något pris! Vad har ni för bättre för er på en söndag?

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

reverse
0

#7 jobb. =P Jag är bara ledig på förmiddagen. Gör det hela mer komplicerat att ställa ut då ju. Förvånad

//Lina

Pimu
0

Jag har FÖRSÖKT till de innersta .. men .. kan tyvärr inte komma .. *suck*

Muszimba
0

#8, ingen som kan ta med sig dina småttingar hem om du ställer ut dem, även om du åker till jobbet? Då får du ju iaf vara med ett tag.

reverse
0

#10 Nä, jag känner ju ingen.

Räcka ut tungan

//Lina

Grodan
0

men jag kan ta med dina möss hem t mig reverse efter utställningen

ni måste ju passa på nu när ANNA dömer i PC o TOMAS i ST!!!

man vet aldrig när nästa utställning är heller!!!

Vattnadal
0

Ska du säga Grodan, du har ju inte heller anmält!

Jag ska ajälv anmnäla några, men nu har jag ju egentligen inte ens råd att åka, och då jag troligen åker ensam blir det inte någon hjälp med benbsinkostnaden heller… Dock ska jag sälja lite möss, och har några tingade, vilket täcker nästan redan i alla fall. Ska anmäla några, men kommer inte fler anmälningar in blir det inte 20 i någon av klasserna!

MVH Elin

Vattnadal
0

Jag sträcker anmälningstiden till 12.00 imorgon, så har jag em på mig att skriva ihop det. Ska vara barnvakt åt mina syskonbarn, men hoppas att de kan titta på TV, och att jag får jobba under tiden…

SNÄLLA ni, som ändå ska dit, anmäl någon mus. Vad har ni att förlora!

MVH Elin

MariaB
0

Lite bensinpengar får du av mig Elin!

Själv har man ju djur som får göra barnvaktsjobbet. Hunden är superbra på att ta hand om mitt brorsbarn. Fast hon har blivit tokig i kaninen så hon sitter på golvet med honom i knät och klappar jättefint. Hon är bara 1,5år gammal så man undrar ju hur det kommer sluta. Ungefär som här antar jag… Skrattande

Grodan
0

#13 Jag har anmält två. Hade tänkt anmäla fler… det skulle i så fall vara för alla priser…

Muszimba
0

Hade jag haft fler möss än mina 3 tjejer, hade jag anmält dem i båda klasserna. Nu måste jag snåla på pengarna för att kunna vara med på lotteriet som är utöver alla "goa" hederspriser som är.

[TomasH]
0

Men om det bara blir 20 stycken i standard så kan varje mus få längre tid framför domaren!

Muszimba
0

Jag kan bara säga för mig själv: om jag hadde varit domare så hade jag iaf velat haft fler möss att bedöma än 20 även om det ger lite mer tid för varje mus med mindre antal tävlande.

Sedan är det flera olika hederspriser både vanligt och även för de möss som startanmäls från en specialsponsor till oss. Ska hämta det stora paketet från dem idag på utlämningsplatsen.

amaira
0

Jag kanske ska komma i alla fall! Men jag vet inte än. Om jag kommer, så ställer jag gärna ut några ungmöss - men eftersom jag inte vet än, så kan jag inte anmäla än. Förvånad Vet i morgon… (onsdag)

Vattnadal
0

Jag skulle ju helst se att du isåfall anmäler dem ändå idag, så att jag om de inte ska med, kan ta bort dem ur programmet imorgon, det går fortare än att skriva in dem. Kommer att skriva under em idag, och göra färdigt ikväll. Imorrn innan jobbet kan jag stryka dina, Om du inte ska med. Det går som sagt hemskt mycket snabbare att trycka delete lite här och där.

Börjar sent, så jag kan ta lite av skogspromenadtiden till detta.

MVH Elin

amaira
0

Okej, då gör jag så, sätter igång medetsamma…

Lisaisa
0

Jag ska också prata lite med mina möss nu o se vilka som vill bli utställda…Generad

amaira
0

När jag inte brydde mig om att fylla i "antalet möss" - elelr när jag fyllt i fel antal, så kommer det upp "Du fyllde i fel antal möss", och en blank ifyllningsblankett. , Inget "tack för din anmälan" och anmälansblanketten borta, som när jag klickat i rätt antal. Betyder det att anmälan är gjord i alla fall?

Vattnadal
0

# 24 Asima och Bim är anmälda i pet, blev det rätt?

MVH Elin

Vattnadal
0

Sen kom det fler…

MVH Elin

amaira
0

Sen kom det fler … Har anmält 7 st i båda klasserna (fast en i TC istället för standard) - inte för att det är de bästa utställningsmössen (fast jag älskar dem!!! Kyss) utan för att det ska bli anmälda möss, om jag kommer, hoppas på det.

Anmälda är:

Bim, Asima, Daria (champagne-argente/tan), Darya (champagne/tan, glömde nog tan där någonstans), Too-Tikki Lejonhjärta, Rikki, Elma. Slut. Glad

Vattnadal
0

Måste tyvärr meddela att det inte blir någon teckningsklass. Fast om det kommer många tecknade klanske vi kan ha en drive in. Finns det intresse? Eller är det för mycket att hinna med ändå?

MVH Elin

amaira
0

Nej, inget "intresse" härifrån.  Klickade i det alternativet, eftersom det fanns med. Asima är ingen teckningsklass-kandidat Flört, långt ifrån "bra" even. Ta bara bort hennes anmälan från TC - och i standard går hon ju inte heller då. Hon får vara med i petclass och bedåra domaren.

…för det gör hon väl … Förvånad

Mina möss bedårar mig - dagarna i ända, ju… Kyss men jag kanske är jävig… Räcka ut tungan

Terato
0

Oh my, jag skulle verkligen vilja ställa ut lilla citronfromage.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

reverse
0

Tyckte Vanaheim börjat rossla, så jag vågade inte anmäla. Räcka ut tungan

//Lina

Vattnadal
0

Precis färdig med programmet. Blev sent, så sova blir det mindre av inatt. Tyvärr jobbar jag imorrn oxå, så för tillfället hatar jag att skriva utställningsprogram…Skrikandes Hade varit skönt att ha somnat för dryga två timmar sen, typ!

Hur som haver, så blev det efter tjat, gnat och påtryckningar 38 i pet och 44 i st. Inte som förr i världen, men det är helt klart godkänt anser jag i alla fall.

Nu blir det inget snyggt och flashigt program heller, utan ett väldigt förkortat och enkelt, mer ork och tid än så här fanns det inte. Ska dock försöka få det kopierat gratis. Finns det någon som har mallar till domarprotokollen (eller får dem oxå mailade), och orkar fylla i såna och ev bedömningssedlar oxå innan, skrik till så kan jag maila programmet. Det sparar en del tid på söndag!

MVH Elin

amaira
0

Tja… "nån" … det är väl jag det … 

Som har mallar till domarprotokollen alltså, jag har ju hand om lagret, vilket betyder "det mesta" - utom de rosetter som Mandymoo sitter hårt på fortfarande…

Jag skulel väldigt gärna fylla i dem, men jag törs inte lova, för jag är verkligen inte säker på att jag hinner. Maila programmet så kan jag prova, det kanske går.

amaira@logotypes.se

Med så många utställda möss, hade jag ju inte behövt ställa ut mina Förvånad Luring där Flört. Jag har ju inga utställningsmöss…

Men Tomas är ju en go och snäll domare, som dessutom har roligt, så han smäller nog inte av, räknade jag med. Generad     

Anna vet jag inte med, men hon får väl "smälla av" stackarn Fundersam

Om jag ska bli domare någon gång, så ska jag bli som Tomas!! Jag ska vara SNÄLL och tycka det är ROLIGT, både med mössen och människorna, och gärna prata med folk samtidigt! Så det ska vara ROLIGT att ställa ut mössen också, även om de inte är högklassmöss i utställningssammanhang.

Terato
0

..Det hade verkligen varit skoj att träffa Tomas

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

#33 Fast när jag bönföll och tjatade, hade jag verkligen inga många. Sen anmälde ju du en drös, jag bokade in folk i bilen så att jag kan lägga mer på att ställa ut, och så kom det in anmälningar från Grodan, Therese och Lisa. Sist av allt så bönföll jag och tjatade åt mig några anmälningar av lena till petclassen oxå…

Luring kanske jag är, men jag narras aldrig, för det är fult att narras, set säger Malin. 

Det är kanske så att alla möss egentligen inte platsar i standard. Men samtidigt är det faktiskt så att man ska ställa ut sina djur för att lära sig! Om man inte ställer ut sina mnöss i standard vet man inte om färger, typ od är som det ska. Man kanske rent av har möss med någon defekt man inte ser själv. Eller så sitter man på bättre djur än man tror.

I pet får man i mångt och mycket en bedömning av hur stresståliga de är, samt om de är friska. Kanske borde man byuta strö, ge mer eller mindr emat, eller annan mat. Fast de allra felsta som hänger här har nog koll och sköter sina djur exemplariskt!

Man KAN ju göra som jag, ställa ut för att se vad en domare tycker. Jag vet själv vad jag anser om temperamentet på mina djur. Vilka som är bra, vilka som är riktigt dunderbra, och vilka som är sämre. Rent standardmässigt är det alltid intressant att få se vad någon annan tycker. Min idealmus är inte en stor cool engelsktypad, kan jag ju avslöja!

MVH Elin

Vattnadal
0

#33 Det BEHÖVER inte vara du. Jag har nämligen mallen att maila till den som känner sig sugen oxå!

Finns det någon som skulle kunna offra en skrivarm, penna och papper samt en stund att fylla i domarprotokollen i förväg, för att spara tid på söndag? Det ska vara 2 ex i varje klass, alltså 4 totalt.

Det BÖR vara någon som ska dit tidigt på söndag, och har en skrivare att skriva ut det på hemma…

MVH Elin

Muszimba
0

Jag har skrivare+prottokollen inlagda på datorn här hemma, så jag kan iaf skriva ut. Ska ju åka med Grodan då jag har en del sponsorgrejer att ta med. Så jag kommer tidigt. Men om du vill, Elin, så maila mig programmet för båda klasserna så kan jag sitta med det under morgondagen och lördag.

Muszimba
0

Prottokollen utskrivna & väntar på att bli skrivna på…

amaira
0

#38. Åh, TITTA, ängeln är i farten igen!!! Kyss

Härligt! Då slipper jag. Skrattande

#35 "Luring kanske jag är, men jag narras aldrig, för det är fult att narras, det säger Malin."  *hihihi* Kyss Klok Malin. Skämt åsido, jag tror inte heller dig om att vara en narr… narras alltså. Flört

Allt det du skriver, om anledningar att ställa ut, skriver jag under på till 100% !!! Du har ju sagt det förut, och jag tycker det är klokt. Det är dessutom roligt! Är det inte?

Det är väl roligare att kunna ställa ut sina möss för bedömning, och ha i minnet att 50 poäng är godkänt !!!  än att känna att musen måste vara en utställningsmus (och räkna neråt från 100 poäng, vilket är den ouppnåeliga perfekta musen (i utställningssammanhang).

Perfekta utställningsmöss är ju faktiskt en bristvara i Sverige…

Att 50 poäng är godkänt, var det också du Elin, som talade om för mig. Du har så många kloka saker att säga. Glad

Vill SVEMUS ha möss utställda, så tror jag på just detta, att ha en "go och glad" domare, som gärna pratar med "publiken" = t.ex. Tomas Flört, och tydligare policy att 50 poäng är godkänt, ställ ut och visa upp din mus!

ALLA möss är älskade av sina ägare, och FINA möss!!! Det får aldrig glömmas bort.

Muszimba
0

#39, såja, såja, du får ju träffa den lilla ängeln på söndag.Skrattande  Den lilla ängeln kan ju meddela att hon(jag) för 1 timme sedan fick ett lyckligt besked från ett jobb som hon har sökt. From 2/1-2008 har lilla ängeln fast jobb på 100% efter många års slit på 47,5-75%-iga tjänster.

TantSelma
0

Hoppas Vendelas anmälningar kom fram ordentligt för vi är på väg. Vi har fortfarande mycket att lära om domarna tänker högt.