Mus iFokus

Mus

Etikett: möss-med-djur-och-människor
Läst 83 ggr
musälskaren
0

övertala en väldigt envis mamma

jag har läst alla diskutioner om just det med och överala föräldrar osv men måste ha hjälp att övertala mamma, har pratat ned henne och de finns flertal saker varför hon verkligen inte vill ha möss, men ersom både vi är envisa så ska jag envisas om attt möss är faktiskt bra djur. fyller år imorgon och önskar mig inte att få en möss utan att ha tillåtelse att äga möss. här är punkterna varför:

1. det är synd om dem att dem ska bo i bur.
  2. dem är äckliga och obehagliga skulle det finnas någon här som varit med om samma sak eller är det bara att ge upp? eller är det någon som har något tips vad jag ska säga? har nästan all kunskap om möss så det behövs inte till hjälp:)
  • Redigerat 2020-09-16 20:10 av Grodan
Sindri
0

Inget av mina barn skulle någonsin ha kunnat övertala mig om att skaffa något djur i bur, så känner din mamma som jag är det bara att ge upp.

Barn kan inte äga djur, så det är ytterst dina föräldrar som har ansvaret, och vill de inte ta det så kan du inte göra så mycket.

musälskaren
0

#1: fyller förövrigt tretton och det är inte riktigt ansvaret utan det med djur i bur :/

Sindri
0

Du är fortfarande ett barn och dina föräldrar har fortfarande det yttersta ansvaret.
Och ja, det med djur i bur också.

Grodan
0

Det där med övertalning låter nu plötsligt så fult, men det rör sig ändå om en förälder som noga tänker igenom sitt beslut. För givetvis har föräldrar det yttersta ansvaret.

De flesta möss trivs mycket bra i bur, om den städas ofta och ger musen ett bra liv. Möss är väldigt tacksamma, de uppskattar de mest enkla saker att leka och aktivera sig med. Hjul är inte nödvändigt, i många fall är de för små och skadar mössen. Istället ger man dem kartonger, grenar, toarullar, klätterställningar med mera som de kan aktivera sig med. Många har även rastplats till sina möss, där de kan röra sig över större ytor och ha andra leksaker. Själv har jag mitt enda hjul på rastplatsen samt rör, stegar, grävhyddor mm.

Äckliga och obehagliga tycker inte jag att möss är. De är söta, snälla och roliga djur. De luktar bara äckligt om man ger dem ett undermåligt bottenströ, skräpmat och inte städar till dem. För att undvika lukt kan man ha toalåda i ett hörn där man städar dagligen.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
0

Redigerad: gav inlägget en etikett.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️