Pratbubblor - Var med!

!!! Haha! Underbart!! !!!
Tänk om det vore så väl…
Älskar bubblepratisar. Fotograferar dock inte just nu…
Har väl någon gammal jag kan slänga upp

Hur gör man?
#5 haha visst 🍒🤍
Vill länka till två pratbubbletävlingar, bara för att de är rätt söta
https://mus.ifokus.se/discussion/839678/tavling:-vad-sager-mossen!

(edit: gav tråden etikett)

#15 Aw
Saknar att spela yatzy
#17 Jag med, får spela med mig själv 😑

#19 Hahaha!
#17. ❤
#15. Snyggt Staffan!
😃
Varför blir det röda hjärtat svart? Jag vill ha det rött, ett svart hjärta ser så sorgligt ut, som en dödsannons lik - som.
Och varför har de smilande gubbarna så fåniga leenden och skratt? Konstgjorda liksom, som om de inte menar dem.
Och varför ska jag alltid vara så grinig… kan någon svara på det?

#20 jag tror din telefon/dator visar emojis beroende på inställning. I min telefon blir ditt hjärta rött och gubben glad 😊
Grinig är du nog för att du behöver pepparkakor 😂

#24 WHAT??? 😲Men Niklas, DET trodde jag inte om dig…
#24. NÄ vad elakt! Stackars lilla Tattoo som varit så snäll hela året (eller den fjärdedel som hon varit född under det)
Jag har tröstat Tattoo med att Niklas inte får några julklappar heller … 😜
#26 Precis… han får inga de kommande 10 åren… sånt ohyffs
#25, #26, #27: Vad har jag med det att göra?! Jag läste ansiktsuttryck och kroppsspråk. Det var övertydligt vad han ville säga.
Näe, för tomten är snäll och möss är snälla!!! Du har ätit förgiftade pepparkakor och läser av allt FEL… fel fel fel #28
Tillägg: Niklas, ju mer jag tänker på detta desto mer upprörd blir jag. Jag tycker det var väldigt opassande av dig.
Först så tar du någon annans foto och förlöjligar på detta sätt. Sen att du som är en offentlig person här (som också försökt lära ut hyfs och etikett under åren) skriver F*ck off… seriöst… ?
Eller ville du bara kolla vart taket var?
Jag tycker inte detta var ok. Det känns som om du offentligt bajsat på vår sajt.
- Redigerat 2020-12-06 18:30 av Grodan

#29: Först och främst:
Förlåt för att jag gjorde dig ledsen och besviken. Det var inte meningen. Jag misstog mig på dig.
#23: Jag ber om ursäkt för att jag använde din bild utan att fråga. Det var dålig stil.
#29 igen: Om du skulle bemöta min kommentar (#24) som om den vore skriven med gott uppsåt, hade du skrivit annorlunda då?
#30: Tack, Staffan. Alla känner inte mig och ibland glömmer jag det. 🙂
#Alla i tråden: Använd modereringsfunktionen på iFokus när ni läser inlägg eller kommentarer som ni tycker bryter mot skrivreglerna. Det är så vi håller nivån på iFokus där vi vill ha den. Ingen kan se vem som har anmält eller tagit bort inlägg. Det gäller mig och Staffan också. Ni är anonyma i modereringsfunktionen.
Skriver jag något ni tycker bryter mot skrivreglerna ska ni anmäla det som vilket annat inlägg som helst. Jag kan ta det och en trevlig diskussion ska inte bli förstörd för att jag skriver något opassande.
#31. Det har väl märkts tidigare i inlägget att jag är helt okej med att andra fortsätter använda mina bilder/pratbubblor. Det roar mig bara.
Och allvarligt talat - jag har inte sett tidigare att Tomtefar ser så grinig ut… 😉
Min första reaktion när jag såg din bild Niklas, var att skratta rakt ut. (Förlåt Tattoo). Fast kanske var det inte så passande, med tanke på att trots att det bara är små möss, är många av dem våra allra käraste och snällaste husdjur och vänner.
Men No hard feelings från mig i alla fall. 💖
#32: Jo, men jag borde inte ha tagit det för givet. Oftast brukar jag fråga när jag gör så. 🙂 Det jag skrev hade inte med möss att göra. Det handlade om tomten som började bli redigt trött på allt tal om julklappar, vår ändlösa konsumtion och att alltid förväntas le och vara glad. Det rann över. Det råkade bara vara en mus på bilden. 🙂
#31 Jag vill eg inte diskutera i den här tråden, men vet inte om det verkligen ska lyftas ut och ha en egen tråd.
Jag är inte ledsen. Jag blev faktiskt först förvånad och sedan arg. Och jag är fortfarande rätt irriterad.
Vem jag är som person och vem du är spelar ingen som helst roll. Ingen.
Tomten kunde uttryckt sig på ett helt annat sätt, men sagt ungefär samma sak.

#34 Mitt förslag är att du tar bort Niklas kommentar.
Om du sen tycker att han inte bör skriva mer här på sajten är jag rätt säker på att du bara behöver be honom om det så kommer han att sluta.
Detsamma gäller såklart mig också, jag hade skrivit "skit" i en pratbubbla ovan och det känns nu också klart olämpligt.
Eftersom det är din sajt och dina regler är det bara säga till hur du vill ha det. Niklas gjorde ett misstag och har bett om ursäkt, ser inte riktigt vad mer han kan göra… :-/
// Staffan
#36 Han sa förlåt på ett konstigt sätt. Men men… vi kan gå vidare nu.
Näe, här tas inget bort, om inte TS eller den som skrivit ett inlägg vill det förstås.
Och något personligt agg har jag inte heller. Jag slänger aldrig ut folk från sajten om de inte är troll eller sådana som spammar. Knappt ens då.
Jag är tacksam för all aktivitet på sajten.
Skit och bajs 💩 finns det gott om på denna sajt. Vi har möss… (de är små bajsmaskiner).
#17: Yatzy är roligt att spela även om det är evigheter sedan jag gjorde det, skulle ju även passa bra som musnamn😉
#39 Absolut, Yatzy är ett superbra musnamn. Tror dock inte jag döpt någon till det. Däremot en råtta har jag döpt till Yatzy (1993 - spelkullen).

#47. Haha, klockrent! Precis så där är det!!
#49: Eller som att hon blir skrämd. Kanske kompisen smög sig på henne och puttade henne med ett "bu!" 😂