Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 1566 ggr
Vattnadal
0

Vattnadal packar dessa till söndag!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dessa musflickor kommer med, några är tingade redan, andra kan tingas eller trräffas på plats.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=f44cada6-68c8-4610-80d1-6aac0e177520&Filename=saluagblag.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=557b92ca-b60a-46ea-9390-865797124e1c&Filename=saluagrdax.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=b110767b-bd0a-420c-a684-a722c3b82a65&Filename=saluagrdax2.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=8f83e50b-0360-46eb-938c-2c2646be6134&Filename=saluagsatin.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=9bb7bf4f-fc7d-4da0-801c-9b6f9487c3af&Filename=salucitan.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=fc10fccc-6a1c-46bb-b6be-eb578c89a6ff&Filename=salueagtan.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=f3e60efd-0e90-4b35-a8cb-4e51b25652a9&Filename=salueagtan2.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=237e20d1-757c-4d0e-b43f-ba9297b078d3&Filename=salurdrd.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=b23598a8-1e10-4386-9b77-40b2d50561fe&Filename=salurdrd2.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=5dae875c-b962-482d-bcd2-4068e162c183&Filename=aachatinabebbemedhavre.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Terato
0

Oh my goood va fina bebs!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=6d798198-e571-4b6f-bd05-8a81f08ef600&Filename=kackisgiganteus.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

amaira
0

OH! Vilka sanslöst söta öron!!!!! *kär*

The image

Terato
0

Ja, men eller hur!!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Linn
0

#3 SÅNNA ÖRON!

#7 oooh dessa var riktigt söta! Vad heter färgen på dem?

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Nutiz
0

#9: Achatina achatina? *dreglar*

Muszimba
0

Sickna sötnosar som blir nerpackade. Vill pussa på dem alla små fyrbenta.

Vattnadal
0

#14 Röda, eller på engeklska nu då, red. Fast för ljusa…

#15 Japp, riktiga A achatina. Har ca 40 som kläcktes förra veckan. kan ta med och sälja. 20 kr st om det är från dessa färskingar, fast priset kommer att få upp när de växer.

MVH Elin

Vattnadal
0

Kommer med största säkerhet även att kunna sälja halvbilliga vattenflaskor. Beställde hem någon låda. Hoppas på bra pris från säljaren oxå…

MVH Elin

Anett Lindbom
0

Vilka sötisar, både mössen & krypen. Tigersnäckor hade jag förr, men dom gjorde inget annat än nya snäckor, och jag plockade massor med ägg hela tiden och ändå missada jag en masa ägg så det bidde många nya små achatina achatina. Men det är himla fina snäckor som vuxna.=)

Vattnadal
0

#19 Jag kommer att börja mata djur med dem härhemma framöver, när det blir för många. Karparna gillar dem skarpt!

Man kan ju ha en ensam, så kan de inte föröka sig så gott.

MVH Elin

Pimu
0

ooohh .. men .. ooohh, va söööta små musisar .. *dräggel*

Vattnadal
0

*skrålar med bästa knalle-stämman*

Kommmmmmmm åååååååå KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖP!

MVH Elin

Anett Lindbom
0

#20 Jo jag sålde många snäckor som bla reptilmat,,=))

axilur
0

Hade du lagt upp en bild på din herre blå agouti satin långhår som jag var (läs: är) intresserad av och sagt att han fortfarande bor hos dig men kan tänka sig flytta till Märsta hade jag blivit tvungen att övertala sambon om att en musherre till vore finemang. Haha. Flört

/Anneli

Vattnadal
0

Hn finns här, fortfarande sugen på nytt hem. Ska se om jag hittar nåt foto oxå…

Fast han måste isåfall ställas i Pet, annars!!!Skrikandes 

Hittade ett gammalt foto! The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=2f6efd03-30f6-41f5-b6e7-043597c35166&Filename=salu%20qhanar%202.pg.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

axilur
0

Han är så snygg! En gammal gubbe nästan. Kyss Men hur funkar det med två hanar, kan man ha burarna nära varandra utan att det blir krig?

OM min sambo skulle tycka att det är okej, vilket jag antar att han inte gör tyvärr, så ställer jag ut honom bara för att du vill det för då skulle jag göra vad som helst. Oskyldig Han verkar så go också.

Han kan inte ställas ut i standard va?

/Anneli

Pehpsii
0

ÅH FY! Jag har panikfobi mot sniglar (kräks och/eller svimmar) så håll dem en bra bit borta från mig!

Skrek bara jag såg bilden nu, ush, *rys*

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Vattnadal
0

#26 Man kan ha burarna bredvid varandra, men så att de inte når och kan bitas om de inte gillar varandra. Det är bara att hålla koll om de verkar gilla det eller blir stressade av närheten.

Jag har 2 bröder som inte vill bo ihop längre. De har en delbar bur, och när jag städar åt dem kan de umgås, tom sitta i en petbox tillsammans (som de får göra när huskyna är med när jag städar) fast det är trångt. Men BO ihop vill de då rakt inte!

MVH Elin

axilur
0

Okej. Jag bor ju i en etta, så jag har inte så många alternativ mer än att ha dem i samma rum åtminstone. Ena buren kanske kan stå på den andra, då kommer de ju inte åt varandra iallafall. Jag får en dunabur alldeles gratis idag, men jag vet dock inte storleken på den. Men den ska inte vara liten. Så nu gäller det bara att försöka övertala pojkvännen! Fot i munnnen

När var det han var född? Vad heter han? Nåt på Q va? Glad

/Anneli

Vattnadal
0

De kan väl omöjligt stressa eller skada varandra om en av dem bor i den duna! Om de har gallerburar kan de ibland nå varandra, och då får de mer kontakt, på ondo och på godo.

Han fyllde ett år den 20 november, heter Vattnadals Quirinus. 

Annars kan du får köpa en begagnad safaribur av mig för 150 kr. De är inte stora alls!

MVH Elin

axilur
0

Ja, det är ju sant förstås. Jag tänkte också på om de blir stressade av bara lukten, och då spelar iofs inte läget på burarna någon roll. Om de står brevid eller på varandra alltså. Men bara de kan stå i samma rum så.

Safaribur, hur ser de ut? Mått?

/Anneli

Vattnadal
0

bl-ag ax i bild #0 är nu såld!

MVH Elin

Raya
0

#7 & #8  Vilken härlig färg!

Elyria
0

Jag har tingat två möss av Elin. Hittade transporthjälp via djurtransport.ifokus och får hem dem på söndag kväll.

Om nån mer värmlänning vill ha en Elinmus får den säkert plats i min transportbox…

Muszimba
0

Vilka små sötnosar är inte tingade av mössen? Hur är "fet"genen på #7+8? Någon eventuell "gamling" som vill bli "puss-pensionär"?

Vattnadal
0

De röda blir feta om man inte tänker mycket noga på vad de äter. Har man "vanliga" möss, eller har haft, som lätt blivit för runda, är nog röda ingen bra idé.

Av ovan är det bara bl-ag i första fotot som är tingad. Vilka de är står det om i en annan tråd jag har…

Jag har en hane som jag gärna hittar nytt hem åt. Det är Vattnadals Quirinus, som nämns här ovan. Underbar ettårig hane, vars mamma fick tumör tidigt, så han ska inte användas i avel. Om inte Axilur vill ha honom, är han garanterat flyttsugen för att bo hos nån som har tid för fler pussar!

MVH Elin

Muszimba
0

Hur är då "lille" Quirinus med revirskvättandet, inga problem elller lite skvättande? Trivdes ju jättebra med de 2 bröder jag hade innan från dig.

Mina nuvarande möss och även gamla har jag inte några problem med i vikt då jag har koll på deras mat. Mkt grönsaker, frukt. När det gäller fröer så får de bara lite feta fröer i sitt foder.

axilur
0

Jag måste fundera en dag till ang Quirinus, om det är okej.

/Anneli

Muszimba
0

Axilur; du har första tjing på Quirinus. Måste ju oxå flörta med min sambo om det hela. Han tyckte visserligen att 2 burar inte är nått problem, men iaf.

axilur
0

Min sambo tycker att det är okej om det inte tar mer plats (om man kan ha ena buren på den andra, vilket jag inte vet förns i em) och om det inte luktar mer än det redan gör. Men han är fortfarande inte jätteentusiastisk. Ska städa bort onödiga prylar idag så att han ser att det verkligen är en bra idé att ha en till bur. Räcka ut tungan

Om Quirinus dessutom är en mus som gärna myser i soffan när man tittar på tv på kvällarna är det ett plus, då kan han få vara ute hela dagarna typ.
Den lille jag har här hemma är det full fart på så honom är jag lite nipprig för, för han gillar att gräva sig ner mellan soffkuddar och ställa till med lite ofog då och då. (Just nu är han inuti min överfulla skolpärm av någon anledning.) Flört

Så är han alltså av den lite lugnare typen är det kanon. Det kanske Vattnadal kan svara på?

/Anneli

Vattnadal
0

Nu är även den högra i  #7 och 8 såld.

Det är inget skvättande att tala om i buren med Quirinus och hans far här. Visst markerar han troligen en aning om han går lös, men inte på långa vägar som vissa gör. Buren är ingen stinkbur, särskilt inte om jag jämför med engelsktypade hanar…

Han är lugn och mysig i handen, nyfiken om han är på lekbordet och uthärdar pussande med ett heroiskt tålamod!

Fundera till om honom ni båda, och tala om för mig senast lö em om jag ska ta med honom, och till vem! Axilur har som sagt första tjing!

MVH Elin

Stj3rnfallet
0

Vilka sötnosar!=) Men favoriten var ändå #3!:D Den hade jag kunnat tänka mig, såå söta öron ;)

[TomasH]
0

Elin! Jag har en kompis som vill ha två Achatina achatina! Lägg undan är du snäll!

Vattnadal
0

#42 "Felet" på henne är att hon är tan, icke önskvärt hemma hos mig…

#43 Packar 2 extra!

MVH Elin

Pehpsii
0

JAg var ganska allvarlig när jag undrade om sniglarna kommer vara så jag måste vara nära dem. För då kan jag inte komma.

Stj3rnfallet
0

#44 Jaha, men det är en riktig sötnos ändå!=) I mina ögon är de flesta färger fina, men då är ju inte jag ngn uppfödare heller.. Varför är inte tan önskvärt hos dig? Om jag får fråga förstås =)

Vattnadal
0

#45 Jag kan se till att de ligger i burkar i en av mina väskor, så att de inte står framme.

Eftersom de är så extremt små, måste man vara väldigt nära för att se dem i burkarna, när burkar byter ägare. De är ju som ärtor i skalet. Eller räcker det att du vet att de är i burkarna, även om du inte ser dem?  

För övrigt är det snäckor, inte sniglar. Snäckor har skal, sniglar är "nakna"

MVH Elin

Pehpsii
0

#47 jag är tyvärr rädd för dem också, men bara jag slipper se dem eller röra väskan så ska det gå.

Ja bara så alla som kommer också vet att det inte är läge att visa mig eller så. Men det kan vi ta då.

Tack så mkt!

Muszimba
0

Jag ska inte visa dem för dig Pehpsii. Jag vet hur jobbigt det är med skräck för något djur. Jag var själv tidigare livrädd för ormar. Nu är jag inte det, men jag har respekt för dem.

Vattnadal
0

Nu är cinnamon/tan satinen såld, och den lite äldre ag/t kh.

MVH Elin

Vattnadal
0

Jaha brudar, hur ska ni ha det. Ska jag ta med Vattnadals Quirinus, blue agouti satin longhair, eller ska han bo kvar här hemma?

Jag gör iordning boxar nu, och skulle vilja veta om han ska med eller inte.

MVH Elin

axilur
0

Han får gärna komma hit. Men jag vill gärna ha en prövo-tid på kanske 2 veckor. Har pratat med Muszimba och jag kan frakta honom direkt till henne om det inte funkar här. Om det går bra? Och om hon fortfarande är intresserad dvs. Annars får vi lösa det på något annat sätt, det ordnar sig nog.

/Anneli

Stj3rnfallet
0

Tycker att #3 är såå söt =) Sötast av alla ;) Om det var min hade jag aldrig kunnat sälja henne :P (Det var väl en hona?)

Vattnadal
0

# 52 Då tar jag med honom! fast pga platsbristen, då jag redan förberett allt, får han åka i en petbox 1:a, så ta med något större att hämta honom i, så blir han glad!

# 53 Hon är ju tan, sånt vill jag inte ha!

MVH Elin

Stj3rnfallet
0

#54 Jo, jag har ju frågat varför, men fick inget svar ju :P Och jag får väl ändå tycka vad jag vill och säga hur jag känner utan att du ska behöva bli upprörd?=)

Grodan
0

#55 blev någon upprörd? det kan jag inte se någonstans…

Elin berättar ju bara varför musen är till salu, för att hon är TAN!!! Tan är en dominant gen som ger orange mage. Väldigt få exemplar blir riktigt snygga och bra och därför vill man som uppfödare inte ha dåligt färgade tan i avel. För att tan ska bli snygga måste man lägga ner mycket tid och energi på att göra magfärgen så rikt röd som möjligt och detta är väldigt krävande. Nu pysslar ju Elin med agouti och det säger sig självt kanske att agouti tan inte är en höjdare.

Förresten funderade jag på om man skulle stryka alla tickade varianter som tan i standarden. Tan ska bara tillåtas i solida färger på utställning! Ramaskri, jupp, jag vet. Jag avskyr även tan bandad… bläh!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
0

Mmm, silveragouti med röd mage.. Kanske ej finns..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

axilur
0

Hallå, kan någon vara jättesnäll och säga till Elin att jag kommer sent imorgon för att plocka upp Quirinus och att jag har brådis därifrån? Kan antagligen bara stanna för att få hem honom, tyvärr!

/Anneli

axilur
0

Verkligen jättesnällt!

/Anneli

Muszimba
0

Jag meddelar elin.

axilur
0

Hon vet nu, men tack! :)

/Anneli