Söker möss till Alingsås
Finns det möjligen 2 vänliga och sansade honor som lämnat den värsta ungdomens yra bakom sig och som vill få ett nytt hem i Alingsåstrakten?
De får bo i en Samla 130 i vardagsrummet och buren blir modell "öppen uppåt" när vi väl har vant oss vid varandra.
Det blir mina första möss men jag har lång erfarenhet av råttor och guldhamstrar. De kommer inte att användas i avel utan enbart som sällskap.
Transport är förstås svårt i dessa tider men förhoppningen är att någon har planer på att ha vägarna förbi. E20 går rakt genom Alingsås.
Råtthjälpen har ett jourhem i Göteborg som nydligen fått in många möss i olika åldrar.
Kommer inte ihåg vad tjejen heter men hon har skrivit i en eller båda av mus grupperna på fb.
Tammöss
Möss
Heter dom två sidorna.
Hoppas du hittar några fina.
#1 Eh, hjälper ju inte här på iFokus tycker jag.
#0 Vi har flera seriösa och bra uppfödare här på sajen. Kolla i tråden möss till salu och ta kontakt med någon som har möss till salu.
Från ett jourhem kan du få "vad-som-helst", troligtvis inte tama möss i alla fall utan snarare skygga, stressade och kanske rädda.
Tvivlar på att det är frimodiga möss, och de kanske aldrig blir heller. Inte så som jag menar när jag pratar om tama möss i öppna burar.
Jag rekommenderar också möss från bra uppfödare, som kan para ihop dig med de möss du önskar.
Jag har nog ett par sansade honor som kan få flytta till Alingsås. Jag bor utanför Mariestad och det ligger ju också bredvid E 20 så kanske det går att ordna transport?
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
Gott Nytt År alla!
#1 Jag kan inte gå in på fb eftersom jag inte är medlem där
#2 Trådarna "möss till salu", "mus-klottertråd" och "vad fick era möss för mat idag" har alla en orange undersökningsknapp och där kommer jag tyvärr inte in. Står bara "Rösta" Hur gör man för att läsa inlägg och kommentera?
#3 Bra sagt. Just "frimodiga"är ju vad jag hoppas på.
#4 Underbart!! Lyckas vi bara ordna att de kan få lift så är de välkomna😊 Själv känner jag ingen som har resplaner just nu men förhoppningsvis finns det någon där ute som skulle kunna hjälpa till?
#2. Om du inte kan det (på ett enkelt vis) så är något fel.
Vill du få ordning på det så maila Niklas här på i.Fokus.
Han hjälpte mig att komma tillbaka som medlem igen när i.Fokus gjordes om nyligen.
niklas@ifokus.se
#6: Tack jag har mailat honom.
"Vad fick era möss för mat idag" och annat högintressant är ju inget man vill missa nu när jag går i väntans tider på att få hem mina första möss från ajanki!
Det är bara transporten som inte är löst ännu. Allt handlar just nu bara om möss. Kan man säga att man går i "musrus"?
Skulle tro att det finns en massa olika ord för det tillstånd du beskriver som "musrus". 🤣 Och en massa olika euforiska tillstånd när man väl har sina möss.
För en del blir det kroniskt, det blev det till exempel för mig. Allt är bara olika tillstånd för "hjälplös kärlek" 💖💘💝