Blue och Blue Burmese
Hejsan!
Har tittat lite på möss nu och oj vad fina blue och blue burmese är! Det är verkligen fina färger!=) Är det ngn som äger såna? Ni får gärna visa bilder! Blev såå kär i dessa färger! Såna måste jag bara ha ngn gång! Helst ngn gång snart :P Saknar som sagt att ha möss.. Var ju ett tag sedan sist.. Bäst att sätta igång att leta snart ;) Och självklart skulle jag vilja ha svartögd vit också, då det också var superfint! Haha, det slutar väl med att jag har massor med möss :P Finns så många fina färger och teckningar. Jag förstår inte hur ni uppfödare klarar av att sälja era ungar, känns som att jag skulle vilja behålla alla själv om jag hade fått en kull :P Fast iofs om kullen blir väldigt stor får man ju säkert sina favoriter. Behåller ni någon unge från varje kull eller är det bara från vissa kullar ni behåller bebisar? Oj, nu blev det lite andra frågor också än ursprungsämnet. Är dessa 2 vanliga färger? Jag hoppas på att de inte är allt för svåra att få tag på ;)

Det är svårt att sälja, iaf för mig. Det är inte förrens nu som jag slutat vara envis och gett med mig med att släppa iväg några av mina småpojkar. Har börjat lyssna liiite på det örat där sambon förklarar att jag inte kan ha hela huset fullt med burar. Men det är svårt att välja mvem som ska få åka. Alla har ju sin charm och sin personlighet.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#1 Ja, man får nog lägga känslorna åt sidan, vilket jag skulle ha minst lika svårt för själv, vad jag än födde upp för djur.. Jag lyssnar sällan på min pojkvän när det gäller djur, men visst händer det väl att jag ngn gång lyssnar :P Fast ibland förstår jag väl han också.. Han är inte lika djurtokig som jag. Han tycker att hundar är det enda djur som är värt att ha :S Jag håller inte alls med honom! Finns ju massor med djur som är värda att ha =)
#2 Jaså? Jag trodde det var lika lätt vilket som.. Men jag har aldrig fött upp ngt djur alls.. Iofs är det ju så bland hundar också eller eg. bland rätt många djur, att hanarna är svårare att få sålda. Åh, vilken sötnos =) Den ser så söt ut när den är alldeles blå runt nosen! Jättefin!
#2 ser ut som en blue agouti!

Kermit - Blue Burmese Astrex
#4 Ååh, vilken söt kille!=) Blå färger överlag är ju riktigt fina faktiskt! Hade kunnat tänka mig att ha de flesta blå färger :P Dumt att alla är så fina :P Blir ju svårt att välja i så fall ;)
Den där är himla läcker faktiskt! Jag är ganska såld på den själv. Self Blue är väldigt mörk på mus. Det är samma färg som Graphite på råtta (och blå på kanin, katt etc).
#6 Ja, blå råttor är också ngt jag vill ha!=) De finns ju i olika sorter de med.. Det är så fint. Får spana helt enkelt efter blå möss och råttor för den delen :P
#4 Extremt fin färg!

Åhh blått som är så himla fint, det är en favoritfärg som jag har på katter. Och blått ser ju inte så himla tokigt ut på möss heller, mums!!
#4 Ja, de kan du ha rätt i … men "hon" ser mer blåare ut i verkligheten .. blixten bländar lite .. *thi hi*
#10 ok, det ÄR en blue agouti!!!
Såfort jag får bättre ljusförhållande återkommer jag med foton på Blue Burmese. Detta kommer att bli en av de varianter jag framöver pysslar med.