Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
LĂ€st 229 ggr
Grodan
5

postnord Ă€r đŸ’©

Mina djur fick ingen mat idag. BrevbÀraren bestÀmde att hen inte hade nÄgon lust alls att stÀlla mitt paket pÄ min trapp som Postnord lovat mig.
1 timmes kö och prattid med postnordtelefonist gav NOLL resultat. BrevbÀraren vÀgrar svara i telefon.

Och jag kunde heller inte fÄ telefonisten att hjÀlpa mig att fÄ hem paketet pÄ mÄndag heller, utan jag mÄste ringa igen

Ledzzzen. Nu fÄr mina djur Àta brödkanter och havregrynsgröt hela helgen. Stackarna. Ev kan de fÄ lite hundmatsskrap.

NĂ€e, jag har linser, bönor, Ă€rtor, broccoli, Ă€pplen och bananer ocksĂ„ som de kan fĂ„ mumsa
 kanske kan jag baka nĂ„got majsmjölsbröd till dem? SĂ„ de kommer inte svĂ€lta, utan jag ville bara krĂ€kas över nĂ€r postnord Ă€r bajsiga.

För jag tycker att det Àr jÀkla jobbigt det hÀr med paket frÄn dem nuförtiden. Jag skriver in URL i datorn för att bestÀmma leveransdag och försÀkrar att de kan stÀlla pÄ min trapp utan att jag behöver kvittera och sÄ gör de inte det. De bara skiter i att det var jÀkla bökigt att fixa hemleveransen, samt att jag fÄr vÀnta extra pÄ den. Jag behövde gnÀlla, sorry.

đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©đŸ’©

❀ VĂ€rd 4 mus-ifokus - VĂ€lkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❀

• Redigerat 2021-01-08 14:22 av Grodan
Herveaux
1

#0: Usch, vi Àr mÄnga som lider med dig.
Ibland kÀnns det som att det vore mer givande att diskutera med gjutjÀrnslaggen Àn att försöka fÄ nÄgra klara besked frÄn postnord.

Tackolov Àr inte alla nötter pÄ det dÀr stÀllet men det kan inte vara en rolig arbetsgivare att slava för. Huvva.

Hoppas det reder ut sig sÄ snabbt som möjligt!

// Harley

ajanki
2

Fy fasiken ! FörstÄr att du blev arg! Det hade jag ocksÄ blivit.
Är sĂ„ surt nĂ€r man gjort allt rĂ€tt och gĂ„r och vĂ€ntar pĂ„ maten och sĂ„ kommer den inte för att brevbĂ€raren inte ids
det hĂ€r hĂ€nt hĂ€r med och jag blev sĂ„ jĂ€kla arg. Skrev till postnord och berĂ€ttade hur det var, efter det har det fungerat
just den brevbĂ€raren Ă€r sur pĂ„ mig men det skiter jag i! Han ska fasiken göra sitt jobb.

Hoppas du fÄr hem maten pÄ mÄndag!

Nephi
2

#1: Arbetgivare att slava för? Intressant sĂ€tt att uttrycka det pĂ„ 😂
De flesta av oss trivs pĂ„ jobbet och försöker göra vĂ„ra jobb sĂ„ gott vi kan men det Ă€r inte alltid sĂ„ lĂ€tt, folk uppdaterar inte vart de bor, tömmer inte brevlĂ„dorna, inga portkoder, inga telefonnummer, paket kommer inte i tid för bokade leveranser, för att inte tala om alla dessa buggar i vĂ„ra arbetstelefoner 😅

#0: Jag hoppas det löser sig för dig och att paketet kommer som det ska 😁

Men det Àr vÀldigt irriterande nÀr det inte fungerar, bÄde för brevbÀraren och mottagaren.

Ägare till en Australian Shepherd, ett gĂ€ng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

SajtvĂ€rd pĂ„ Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare pĂ„ Akvarium 🐡, AkvarierĂ€kor🩐, HundutstĂ€lling och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

Herveaux
1

#3: Jag har tvÄ brevbÀrare och en som har en mer administrativ tjÀnst hos postnord i bekantskapskretsen och ingen av dem Àr vÀl direkt glad pÄ sin/a chef/er sen ett par Är tillbaka kan man sÀga. Skönt att det inte Àr lika illa överallt inom organisationen!

// Harley

Caeli
1

HĂ€r har vi en toppen-brevbĂ€rare! Bara att lĂ€gga allt man vill skicka i en plastpĂ„se i brevlĂ„dan och lĂ„ta den synas över kanten. Han tar hand om allt, om brev och paket, oavsett om det Ă€r frankerat med frimĂ€rken eller internetköpt frakt. Tog utan vidare med sig en gammal mjölkkartong som jag anvĂ€nde som förpackning till en vĂ€xt sĂ„ld pĂ„ Tradera!😃

#0 TrÄkigt nÀr det inte funkar!

Grodan
1

Jag var sjĂ€lv en stolt brevbĂ€rare i mĂ„nga Ă„r för bĂ„de Posten och Citymail, men det har inte med saken att göra alls. Ville bara sĂ€ga det. Jag skrev en dikt en gĂ„ng
 BrevbĂ€rarens bön
 tyvĂ€rr tappade jag bort den (och alla andra dikter nĂ€r min diktsajt la ner)
 innehĂ„ll bland annat

jag delar ut ditt brev i alla vĂ€der, försvarar det med mitt liv

Men jag blev bara ledsen att jag inte fick mitt paket. Det Àr ett tungt och stort paket fyllt med mat till mössen och ben och belöningsgodis till hunden. Blir sÄ oerhört mycket lÀttare för alla om paketet kan komma till min dörr.

Det lokala ombudet undviker jag i största möjliga mÄn. Han skÀller ut mig nÀr han fÄr för stora och tunga paket och Àr alltid sÄ himla sur och otrevlig.

Jag hittade massa skoj i skafferiet i a f som mössen mumsar pÄ nu.

Grodan
2

Tjejen jag pratade med i fredags hÀnvisade mig till att ringa idag kl 08.00 sÄ skulle PostNord komma ut med paketet till mig gratis idag.

Jag vÀntade 1 timme i kö och fick sedan inte alls nÄgon hemleverans.
Utan kan fÄ det imorgon.

Senare fick 5 sms om detta. Och sedan ett sms om att paketet nu var hos ombudet.
Seriöst, Àr de stumma, döva, bakbunda och har bindel pÄ sig? Kan de inte prata med varandra?

Jag tÀnker inte gÄ till ombudet. Jag ska se vad som hÀnder.

Grodan
1

IgÄr lÀrde jag mig att anvÀnda chatten pÄ postnord. 50 min chatt gav mig mitt paket - samma dag!!!

Men lÀrdom 2 Àr att ALDRIG vara helt utan mat, att ALDRIG vara sÄ beroende av Postnords leverans att det leveransdagen Àr helt slut pÄ musmat. Det Àr livsfarligt. Alltid ha reserv!

• Redigerat 2021-07-02 11:59 av Grodan
Herveaux
0

#8: Fy f*n för den stressen! Jag gjorde samma tabbe nĂ€r jag fick hundmat hemlevererad. đŸ˜«

// Harley

Grodan
1

#9 Ja, och de har som policy att trots att DE gjort fel sÄ mÄste du göra om hemleverans-bestÀllning och dÄ fÄr du paketet tidigast om 2-3 dagar.
Alt att du hÀmtar det pÄ terminalen

Jag tror dock att jag igÄr hade ofantlig tur att jag rÄkade pÄ tvÄ riktigt humana postnordanstÀllda som förstod mitt problem. Och det Àr nog ovanligt.

Herveaux
2

#10: SÄ skönt att det löste sig! Jag hörde nyligen frÄn en annan som fick suverÀn hjÀlp av deras kundtjÀnst sÄ hoppas det Àr en utveckling som hÄller i sig!

// Harley

Grodan
0

#11 Problemet som jag ser det Ă€r att kundtjĂ€nst inte kan pĂ„verka fotfolket pĂ„ terminalen alltid. BrevbĂ€rarna gör lixom lite som de vill

Och sen kan Postnord vara otroligt byrĂ„kratiska
 "du MÅSTE fylla i blalblalbla
"

Herveaux
0

#12: Ja herregud, deras pappersmani Ă€r sĂ€llan skĂ„dad. 😼 KĂ€nns som de kan smĂ€lla en och annan myndighet pĂ„ fingrarna nĂ€r det kommer till deras besatthet av blanketter och formulĂ€r. Otroligt klumpigt och fyrkantigt system.

// Harley

Grodan
0

#13 Mhm

Jag minns inte om det var sÄ nÀr jag jobbade dÀr
 Det var ju sÄ ofantligt lÀnge sedan
 80-talet
 pÄ Citymail var det inte sÄ, dÀr tillÀts vi vara mÀnniskor
 och det gick att ringa till terminalen och prata med brevbÀrarna
 fast vet inte om det gÄr idag