Snören och möss?
Snören och hundar är ju ett big "no-no" eftersom hundar kan tugga i sig och svälja snörstycken som sedan kan trassla in sig i tarmarna och skapa problem.
Men hur farligt är snören för möss?
Jag har tänkt binda ihop knippen av små kvistar och grenar av olika slag och hänga upp i buren som gnag- klättrings- och lekmaterial för mössen. Är det något särskilt jag ska tänka på när jag väljer snören?
Snören kommer de ev att bita av, kanske bör hänga upp med något som muständer inte rår på?
#1 OK. Ska köpa en så kallad talgbollsspiral i metall att hänga in i stället. Tror den kan fungera bra om man sticker in grenar och kvistar lite kors och tvärs genom spiraltråden. Tanken är att det ska bli lite volym för mössen att klättra runt i.

Rep funkar bättre då!
#3: När du säger rep tänker du då på hållbarheten jämfört med snören? Eller finns risken med tunnare snören att de kan trassla in sina ben osv?
(Hade ändå tänkt byta ut grenarna väldigt ofta då jag räknat med att de skulle tugga och gnaga av hjärtans lust på både grenar och snören, men självklart vill jag inte utsätta dem för risker.)
Köpte en talgbollsspiral idag.
Inte så dum men kanske inte helt genial att fästa grenar i. Däremot kan den nog bli rolig som stege och som gunga och lägger man lite blad och ris i botten blir den ett festligt kryp-in!

#5: Tack då ska jag tänka om💖!