Vilken kamera använder du?
Ja, som rubriken säger, så vill jag veta vad ni använder för kamera när ni fotar era möss eller andra djur?
Kanske har ni någon dyr och proffsig utrustning eller använder ni kanske bara mobilen när ni fotar, eller så kanske ni har en digitalkamera osv.
Jag är bara nyfiken.
Själv fotar jag just nu med en dålig mobilkamera, samsung galaxy S5 neo.
Men hoppas snart kunna köpa en canon 250d som jag gillar.
Skulle också vilja köpa en liten mini studio och längre fram något bra macro objektiv.
Jag kan inte så jätte mycket än men lär mig hela tiden mer om att fota och en massa annat så klart.
Nikon D3300 med två olika objektiv, en zoom och en för närbilder (av insekter i främsta hand).
Jag är noll intresserad av kameror och deras teknik, kan inte en enda term ordentligt. Men är "beroende" av, och har "en bra kamera" för mina ändamål eftersom jag älskar att fota.
Jag var tvungen att läsa vad det står på kameran nu, för att kunna svara här. Jag har tydligen en Nikon…
Köpt med mycket hjälp från andra som fått välja ut bra alternativ åt mig utifrån mina behov.
Haha, är lite som ariama… jag har en canon ixus i a f. Den är gammal och omodern nu, men funkar fortf.