Mus iFokus

Mus

Etikettbeteende
Läst 212 ggr
grreta
2

Mössen har landat!

Oroande nog blev det zoo-möss efter att jag tappade tålamodet (och kanske förståndet) under den långa väntan på transporthjälp.
Hade jag bara väntat några dagar till så hade det löst sig, men då var det redan försent.
Nu är de i alla fall här, de är fina och verkar nöjda. Hörntoaletten under tak är invigd och boet och buren ser ut att ha fått deras godkännande. De är mer nyfikna och intresserade än rädda så det är lovande så här långt😊

ariama
1

Grattis! Det går säkert bra! Vad härligt att du äntligen fått möss. 🧡

grreta
1

#1: Tack😊 jag har verkligen längtat!

Nu kör jag din metod för toaträning, dvs jag har fyllt upp med mat ovanpå toaströet i den bytta som jag vill ska bli deras framtida toalettställe. Hoppas de förstår😉

Crucio
0

Bor du också i Norrland? Jag bor i Umeå och hade också jättesvårt att hitta möss och få transporthjälp, hade bara tur att det råkade komma ut en annons på Blocket innan jag gav upp och tog från djuraffär. Vill du visa bilder på dem?^^

Sajtvärd på Skrivlust

grreta
0

#3: Bor i Alingsås och här var lika svårt med transport. Jag hade jättegärna visat upp dem men jag tillhör den numera nästan utdöda lilla grupp som varken har smartphone eller digitalkamera. (Beundrar verkligen alla här inne som kan ta så fantastiska bilder!)💕

Förmodligen hade jag vråltur eftersom de både är trevliga i temperamentet och söta. Jag hade befarat att de skulle vara skygga och hålla sig undan men de kommer glatt fram och hälsar när jag sticker ner handen. De är nyfikna och framåt och båda är brokiga, den ena svart/vit och den andra beige/vit.
Hoppas du hade samma tur med dina? Var det ungdjur?

ariama
0

#4. Vad härligt Grreta! Söta, rara, sociala muslingar. Grattis igen!

ajanki
0

Grattis till mössen! Så skönt att du äntligen har fått dina små vänner ❤

grreta
0

Tack alla❤ Varför har jag inte förstått tidigare att det är så roligt med möss!

ajanki
0

#7 Precis så tänkte jag med efter jag köpt mina första möss! Jag hade haft råttor, gerbiler, marsvin, kanin och en massa olika fåglar men aldrig möss…
Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan möss ❤