Färg fråga
Liten bild ej så väldigt bra bild.. Den i översta hörnet kan ngn säga färg den har? vit mage, vit pannfläck, svarta ögon..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
en falsk silver agouti av något slag A-c(e)c(ch) - det ger den bruna tonen…
Okej, då behöver vi ej försöka ta upp henne för ta bättre bilder, hon hugger så in i satans samt de andra hugger oxå, det är blodvite.
hugger hon så är det bara att ni tar bort henne ju.
men usch, varför har du sådana möss?
#4 Har kontaktat där de kommer ifrån att den får ta tillbaka dem.
Jag fattar inte hur folk kan lyckas föda upp elaka möss, möss som är så snälla!!! Inte för att vara elak eller peka ut någon, utan jag tycker bara att det är så konstigt! Jag har haft så himla många möss och väldigt få, nästan inga, har varit aggressiva!
Falsk silver agouti … jag gissade på lilac-argente. Hur ser man skillnad?

Den är ju svarögd, och kan då inte vara nån argentevariant.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
ibland har jag huvet under armen … 

Nu är det så att det är jag som har fått upp alla dessa möss!
Jag förstår inte hur de kan vara aggressiva alls men självklart kommer jag ta tillbaka dem, och undersöka varför!!!
Jag har sällan, fan aldrig, fått aggressiva möss och dessa lämnade mig som snälla och vänliga småttingar.. Men jag längtar tills jag får hem dem (ev. på torsdag) så jag får se varför dem beter sig på detta viset!
#9 haha
#10 WOW! Att du VÅGAR gå ut offentligt att skriva det! Coolt! och verkligen beundransvärt.
Mja, jag har själv avlat på temperement i många år och ändå fött upp möss med sämre temperament. För att det är levande djur som man inte kan kontrollera till fullo samt den mänskliga faktorn, alla kan fela.
Jag fick en kull på 9 hamstrar *guld* där föräldrarna har bra temprament, morsan kan man nästan göra vad som helst med. Men 1 unge *hona* bits, en hane rädd och vill inte att man tar i han *de går kvar här*
Så även om föräldrar har bra temprament så kan ngn unge få ett sämre temprament. Och det förekommer nog hos alla mer eller mindre att det dyker upp.

Jo visst kan en individ få sämre temprament en en annan men som jag uppfattar det så är alla möss som du köpte av mig aggressiva..?
Och de flesta är ju inte besläktade ens så det är synd.. Jag måste självklart "undersöka" hur det kommer sig att just dem som du råkade få var av det aggressiva slaget..
visst går det inte att kontrollera eller undersöka direkt men man kan se om det är tex. rädsla för någonting, stress i gruppen (mellan individerna), mm. Om det vore så så kan man iaf gissa sig fram till att det kan vara en faktor eller kanske en bidragande faktor till att de helt plötsligt blivit aggressiva.. =)
#13 det är den falska silveragouti på bilden som bet Roger, hon vill absolut inte tas upp i händerna men kan gå över händerna i buren. Den gula/cream gör samma, bits. Snedskallen som nu är fd snedskalle och den andra stora brun-vita är rädda och har ej bitits, än. De sover alla 4:a ihop men de två brun-vita de är mer för vara med varandra. Ingen slåss sinsemellan eller har nå andra dumheter för sig.

Tack grodan!
Jag skäms inte med att säga att dessa kommer från mig, jag vet att någonting är konstigt med dem om alla plötsligt gått och blivit handätande monster.. Kanske är det något fel på mina avelsgrupper? Om det vore så så borde detta ha uppkommit hos andra köpare och då blir jag mkt besviken över att dessa köpare inte har hört av sig till mig såsom Maria nu har gjort..
Det tråkiga (tråkiga och tråkiga vet jag ju inte men) är att jag inte ens sett tendenser av aggressivitet hos varken föräldrar, ungar eller sparade ungar.. och då gör det ju allt så mkt svårare! Om jag sett någon tendens till sådant så vore ju allt mer förklarligt =)
Jag är självklart mkt ledsen att Maria inte fått det hon väntat sig av mig och jag är själv mkt ledsen över att individer från mina avelsgrupper har blivit såhär.. Det är ju inte alls vanligt eller naturligt för den delen att en mus är aggressiv.. =(
#15 Ta det ej så du är en toppen tjej och detta är inte ngn kritik på/för dig. Skulle jag rikta kritik mot dig så tar jag det ej öppet utan privat med dig.
Tycker det är trist att om det är problem att köpare ej hör av sig, för om de ej hör av sig tar jag som allt går bra.
Ska slå mig själv på fingrana är emellanåt dålig på höra av mig.
Tanke som slog mig, dina möss är ej van vid katter? här är det katter så de kan ju vara stressade av den lukten i rummet, den lukten på oss..
Men har ju möss som kommit hit som kanske ej heller varit van vid den lukten. Men alla möss är olika som på oss 2 benta.

Nej nej, det är ingen fara! Jag är bara glad över att du har varit ärlig och berättat som det är!
Men det är lätt hänt att ens namn slinker in och jag vill gärna ha chans att försvara mig och mina djur bara=)
fick tipset av en god vän, och köpare att en tråd handlade om mina möss så jag blev ju nyfiken =)
Men allt löser sig, jag ska ju ev. möta roger på torsdag och vi ska nog lösa så att du hinner få dina söta nataler innan jag reser iväg också! (ju mindre djur som mina djurpassare har att se efter, desto bättre)